boeken, bookish talk, dagboek

Wat maakt een jaar…(34)

Maandag 27 januari

Vandaag wederom een drukke werkdag, al vind ik dat persoonlijk wel fijn. Allereerst heb ik mijn laatste les kostencalculatie. We besluiten dat het gewoon geen zin heeft nog een les te doen. Ook heb ik mijn functioneringsgesprek, maar dat was alleen maar heel goed! ’s Middags maken we een werkplanning voor de week en ’s avonds lees ik nog wat voor ik nog wat rondhang op internet en op tijd naar bed ga.

IMG_2716

Dinsdag 28 januari

Op mijn bureau heb ik een hele mooie to do list liggen. Ik doe ’s ochtends mijn eigen werk en ’s middags help ik een andere afdeling die het werk anders even niet gedaan krijgen. Al met al dus wederom een hele goede werkdag. Op de terugweg maak ik snel een foto voor een boektour post en dan ga ik snel naar huis. Ik lees nog wat en ga ’s avonds op tijd naar bed om een goed nachtje te maken.

Woensdag 29 januari

We zijn nu echt het boekjaar goed aan het afsluiten en dat wil zeggen dat we alle laatste losse eindjes deze week moeten afmaken. Veel mailen en bellen en heel veel facturen inboeken dus. Ik ga wel met een goed gevoel naar huis, ondanks het feit dat het factuurboekprogramma niet helemaal meewerkt. ’s Avonds lees ik wat, hang ik wat rond op het internet en na een warm bad ga ik naar bed.

Donderdag 30 januari

Ondanks het feit dat ik vrij ben en geen wekker heb, ben ik toch al vroeg wakker. Ik besluit dan maar een begin te maken met mijn boek, maar uiteindelijk lees ik het in één ruk uit. Ik begin dan maar alvast in mijn boek voor de dag erop voor de monteur van de KPN komt om mijn internet dubbel zo snel te maken. Verder hang ik wat rond op het internet en ga ik na een warm bad lekker op tijd weer naar bed.

Vrijdag 31 januari

Ik heb als de dag begint nog heel wat op mijn to do list staan en we zijn niet met heel veel op kantoor dus ook alle onverwachte dingen komen op mij neer. Verrassend genoeg krijg ik echter mijn hele to do list helemaal afgewerkt en dat geeft wel een heel fijn gevoel. Ik lees ’s avonds wat en natuurlijk kijk ik naar Legacies. Daarna klets ik nog wat op het internet en dan is het alweer tijd voor een warm bad en mijn bed.

Zaterdag 1 februari

Ondanks dat ik vrij ben word ik al op tijd wakker. Ik lees nog wat voor ik me klaarmaak om naar de Zumba te gaan. Na de Zumba kan ik mijn pakje ophalen en doe ik ook meteen de boodschappen. Daarna plof ik op de bank en wissel ik het WK veldrijden af met mijn boek. ’s Avonds kijk ik ook nog met een schuin oog naar Dance Academy – the Comeback en na een warm bad duik ik mijn warme bedje weer in.

WK cyclocross in Dubendorf elite

Zondag 2 februari

Ik word wakker met een heel raar gevoel en dus begin ik de dag maar met een warme douche. Daarna kijk ik naar #likeme op de Belgische televisie en ook de rest van de dag blijft de televisie op de Belg staan voor het wereldkampioenschap veldrijden. Ik wissel de wedstrijden af met lezen en hang verder wat rond op facebook waar ik wat klets. Na een warm bad ga ik ’s avonds op tijd weer naar bed om uitgerust aan de nieuwe week te beginnen.

Gelezen

Deze week staat allereerst in het teken van de buddy read voor de Book Box Club en in tegenstelling tot de rest lees ik braaf elke dag (tot en met zaterdag) 70 pagina’s. Op maandag lees ik daarnaast De Magische Apotheek en helaas snap ik persoonlijk niet waar de grote hype vandaag komt. Het is een vrij standaard middle grade en ik heb zeker al spannendere middle grades gelezen. Ik ben blij dat ik hem als gratis e-boek gelezen heb en niet heb gekocht. Op dinsdag en woensdag wissel ik af tussen mijn e-arc en mijn paperback. Op woensdagochtend in de trein gaat Succubus Studies als eerste uit. Ik vind Adie echt één van de allerleukste karakters die ik ooit ben tegengekomen in boeken. Ze is echt alles wat ik leuk vind. En ondanks dat er plottechnisch in dit deel niet heel veel gebeurt, worden er zo te zien wel heel veel stukjes op hun plek gezet om het verhaal echt los te schieten. Ik heb er zin in. Op de terugweg gaat ook Het geheim van de Grafheuvel uit en gisteren heb ik in het kader van de boektour mijn recensie HIER geplaatst. Ik vond hem persoonlijker leuker dan de Magische Apotheek.

Mijn vrije donderdag begin ik met Cruel Magic, het eerste deel in de Royals of Villain Academy van Eva Chase. Ik word op slag verliefd op het hoofdpersonage in dit boek en met name de manier waarop ze denkt en reageert. Daarnaast is de wereld zo tof en smaakt echt letterlijk alles in dit boek naar heel veel meer. Ik kan niet wachten verder te lezen. Omdat het boek al heel snel uit is, pak ik daarna ook het boek Ghosts op dat ik op de terugweg van kantoor op vrijdag uitlees. Het plot is niet altijd even goed te volgen, met name omdat het veel informatie is en het hoofdpersonage het ook niet altijd even goed snapt, maar Bianca is zo leuk en haar mannen zijn zo ongelooflijk lief! Ik geniet gewoon echt intens van dit verhaal en heb alweer zin in het volgende deel.

Op zaterdag pak ik A Faerie’s Revenge uit de kast en wat is Rachel Morgan toch een geweldige auteur. Ik leef zo ongelooflijk mee met Calla en met alles wat haar overkomt en ik vind haar een geweldig karakter. Daarnaast is het plot een hele grote achtbaan aan emoties, tot op het punt dat ik letterlijk mijn adem inhoud omdat het zo ongelooflijk spannend wordt. En wat een cliffhanger. Ook lees ik het buddy read boek Dangerous Alliance uit, maar dat was echt ongelooflijk niet mijn ding. De karakters namen allemaal beslissingen die alleen maar tot meer drama zouden leiden, het einde zag ik al vanaf het begin aankomen en werkelijk alle mannelijke karakters in het boek waren gewelddadige en heethoofdige rotzakken die vrouwen gewoon niet serieus nemen. Voor mij was er in dat boek dus helemaal niks te halen.

Ik sluit de week af met Blijf Bij Mij ook al had ik eigenlijk een ander boek gepland. Ik was al in het andere boek begonnen, maar ik merkte dat ik er eigenlijk niet zoveel zin in had. En dus ben ik maar omgeschakeld naar het boek dat ik eigenlijk voor maandag had gepland. Het eerste boek vond ik echt geweldig, maar helaas viel dit tweede deel in vergelijking daarmee toch een beetje tegen. Een uitgebreide recensie volgt in het kader van de blogtour voor dit boek.

Nieuwe Boeken

Op zaterdag haal ik Stain op. Dat boek had ik al in hardcover, maar er zat een Wonderland (Splintered) bonusverhaal in deze paperback editie en dit was de enige manier om eraan te komen. #firstworldproblems

Plaats een reactie