aanraders, boeken, bookish talk, recensies

Blogtour: Zwart Hart – Sophia Drenth

Een paar weken geleden kwam De Nepvampier uit, een jeugdboek dat gelijk op de eerste positie op mijn nog te lezen lijst werd gezet. Ik genoot met volle teugen van dit boek en dat maakte me gelijk nieuwsgierig naar de volwassen fantasy serie die Sophia Drenth ook geschreven heeft. Ik schreef me dan ook met al liefde in voor de blogtour voor deze korte novella, die je vanaf nu gratis in je mailbox ontvangt als je je inschrijft op de nieuwsbrief op Drenths website.

Wat Drenth vooral bewijst met dit boek is hoe ongelooflijk goed ze in staat is om ons een stukje van haar, ongetwijfeld, uitgebreide wereld te laten zien zonder eindeloze beschrijvingen. Dat zorgt ervoor dat het in het begin van de novella even zoeken is. Er staan behoorlijk wat vreemde benamingen in en vaak wordt pas later duidelijk waar de personages het over hebben. Ik vind dat zelf ongelooflijk tof, omdat het karakters zo natuurlijk laat overkomen.

Het hoofdpersonage in dit boek is een behoorlijk gelaagd en interessant personage. Sophia Drenth laat haar personage niet oneindig verdrinken in herinneringen aan zijn jeugd, maar dat wat we te zien krijgen maakt eigenlijk wel duidelijk waarom het personage er echt alles aan doet om dit leven te ontvluchten, ook als de enige manier om dit te doen een keuze is die misschien niet tot het gewenste resultaat leidt.

Juist daarom is het verhaal in deze korte novella zo boeiend. Er zitten geen echte actiescènes in, maar er gebeurt wel ongelooflijk veel met het personage. Hij maakt gedurende de pagina’s, die werkelijk voorbij vliegen, een heel mooie, maar ook wel trieste, ontwikkeling door. Aangezien dit een zogenaamde bronvertelling is, ga ik er vanuit dat het personage ook zijn opwachting maakt in de serie zelf. Ik ben nu stiekem toch wel heel nieuwsgierig geworden…

Een gedachte over “Blogtour: Zwart Hart – Sophia Drenth”