boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

En je wordt mooier…(2)

De eerste EK wedstrijd van Nederland is begonnen. Ik hoor vaag wat geluid van het plein komen. Het wordt waarschijnlijk het enige dat ik meekrijg. Ik heb, zoals altijd, lekker het wielrennen opstaan. En sinds ik ontdekt heb dat mijn koptelefoon geluiden vanaf het plein volledig dempt, kan ik ook gewoon lekker doorlezen als het om me heen druk is.

Afgelopen week was een drukke week. Dat had ik deels zelf gedaan, door de D&D meiden maandagavond te vragen of we zin hadden gezellig een beetje bij te kletsen en door een inhaalnaailes op donderdagavond te plannen in een week dat ik ook therapie had. En ook na de eerste schrijfavond in ruim een maand lag ik eigenlijk iets te laat op bed, wat leidde tot een ietwat rusteloze nacht.

Na het gesprek met mijn manager vorige week, stond in deze therapieweek een kantoordag op het programma op dinsdag. Ik vind dinsdag, op de drukte in de bus op de heenweg na, een heerlijke dag om op kantoor te zijn. Niet al te druk, maar onze afdeling is wel gewoon compleet. Ruimte om wat te kletsen en ruimte om me voor mijn pauze ook echt even rustig terug te trekken.

Omdat woensdag dus weer een therapiedag was, was het een behoorlijk drukke en hectische dag. Naailes, sporten, therapie en uiteindelijk dus rond half 4 weer thuis. In eerste instantie wilden we met mijn emoties aan de slag, maar ik kwam maar niet uit mijn hoofd, dus we zijn toch maar weer met mijn lijf gaan werken. Gelukkig had ik een stuk minder napijn dan de vorige keer.

Donderdag en vrijdag stonden er thuiswerkdagen op het programma. Mijn collega, die me helpt met de aanmeldingen van de kennismigranten, is op vakantie en dus is elke aanmelding die we in de mailbox ontvangen voor mij. Gelukkig is het op de financiële afdeling wat rustiger, daardoor kan ik het op mijn gemak doen, zodat ik ook zeker weet dat het allemaal goed is.

Ook de naailessen waren gelukkig vrij ontspannen deze week. Het voordeel van het project waar ik mee bezig ben, is dat ik zelf constant heel goed weet wat ik als volgende stap ga doen. Ik kan het ook precies doen zoals ik het wil en ik doe het lekker op mijn eigen tempo. Omdat ik twee lessen had deze week kon ik ook lekker veel gedaan hebben. En ik ben heel blij met mijn Dormouse!

In de middagpauze op vrijdag was het tijd om eens een kijkje te gaan nemen in de nieuwe bibliotheek hieronder. De bibliotheek is echt enorm ruim opgezet en volgens mij gaat het een hele fijne plek zijn om te studeren, te schrijven, te lezen of gewoon een bakje thee te drinken met een muffin omringd door boeken. Ik ben ook heel benieuwd naar alle activiteiten die ze gaan organiseren.

Op zaterdag stond er vervolgens nog een trainingssessie op het programma en daarna kon ik even ontspannen en helemaal niks doen. Het was nodig. Ik slaap gewoon in het algemeen niet helemaal lekker en dinsdagavond hakte er ook een beetje in. Hopelijk wordt dat snel weer beter. Zeker omdat komende week ook een behoorlijk pittige week gaat worden. Volgende weekend doe ik dus weer wat ik het allerliefste doe, hopelijk: Boeken lezen, slapen, eten en wielrennen kijken.

Gelezen

Op maandag las ik allereerst A Rivalry of Hearts uit en je leest HIER waarom dit een van mijn favoriete boeken OOIT was. Daarna las ik ook Ruined uit, een leuk YA verhaal, voor de wat jongere YA lezers, dat zich afspeelt in New Orleans en samen met geesten en een vloek de geschiedenis van de stad onder de loep neemt. Op woensdag las ik When Among Crows uit. Er waren stukken die ik mooi of tof vond, er waren ook stukken die minder goed werkten voor me. Ik miste met name wat emotionele verbinding. Op donderdag las ik The Altruist and the Assassin uit. Als een echte epic fantasy moest het boek wat op gang komen, maar uiteindelijk vond ik het boek prachtig. Mooie romance, toffe world building en heel veel intrigerende politiek.

Op vrijdagavond las ik The Hazelwood uit. Ik vond het grootste deel van dit boek echt prachtig. De onderhuidse spanning was zo goed voelbaar, het mysterie werd zo goed opgebouwd. Helaas kwam die emotie in de finale wat minder goed uit de verf, wat een beetje van de glas afhaalde. Op zaterdag las ik Magic’s Rise uit. Wat mij betreft focuste de auteur iets te lang op de kattenkwaad van Tris en Rowe, maar toen het daadwerkelijke plot eenmaal op gang kwam, zat ik er ook gelijk weer helemaal in. Ik ben heel benieuwd naar het laatste deel.

Op zondagochtend las ik allereerst Crossed uit. Dit boek is ongelooflijk goed gelukt! Het is een echte dark romance, maar wel met diepgang, met emotionele ontwikkeling en met heel goed uitgewerkte personages. Daarna las ik ook A Time to Die uit. Het tempo in dit boek wisselde nogal, en sommige stukken werden daardoor wat traag, maar het is wel een enorm goed gelukte dystopia met een hele mooie Christelijke achtergrond. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg! ’s Avonds las ik ook nog Hun Wrede Darling uit. Net als de eerdere delen in de serie is het een rasechte guilty pleasure. Objectief niet briljant, maar wel verslavend lekker geschreven met intrigerende personages.

Nieuwe Boeken

Uiteraard kwamen er ook deze week weer een heleboel boeken binnen. Via Amazon ontving ik A Tale of Two Enemies, Secrets in Wonderland, Lord of the Empty Isles, Shadowstitch, Ruined en When Among Crows. Via Bol kwamen The Altruist and the Assassin en Crossed binnen.

Digitaal kwamen er ook weer nieuwe boeken binnen. Via Netgalley ontving ik Of Silver and Sin, The Bell Witches en Charting Stars. Ik werd ook uitgenodigd om Lucy Undying te lezen.

Ik kreeg 2 nieuwe boeken binnen
Ik kreeg 2 nieuwe boeken binnen die ik al digitaal gelezen had
Ik kreeg 4 nieuwe boeken binnen die ik ook gelijk las
Ik las 3 boeken die al in de kast stonden
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 1 boek afgenomen
Mijn TBR is in 2024 met in totaal 79 boeken toegenomen
(Komt dit nog goed dit jaar, waarschijnlijk niet…whoops!)

ps. Mocht je mijn boek- en leesverslaving ooit willen steunen, kan dat door mij te verrassen en een boek voor mij te kopen van mijn Amazon wishlists. Mijn algemene wishlist vind je HIER, mijn wishlist met vervolgdelen vind je HIER.

Plaats een reactie