boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

En je wordt mooier…(3)

Mijn lichaam heeft de afgelopen week een behoorlijke klap gehad en met de paar dagen hitte die eraan komen, zal het niet beter worden. Ik hou vandaag dus lekker mijn gemak op de bank met op twee schermen wielrennen. Het Belgisch Kampioenschap wielrennen op de tv, het Nederlands Kampioenschap op de laptop. Ik hoop op vier hele spannende wedstrijden vandaag!

Ik ben natuurlijk vooral moe door de controle op dinsdag in het ziekenhuis. Ik moest al vroeg uit de veren, want ik wilde wel wat speling hebben onderweg naar Leiden, en daarna dus meer dan 3 uur reizen. Gelukkig zat alles mee en kon ik overal mijn overstappen halen. Daarna begon natuurlijk de dag in het ziekenhuis. Het was vier jaar geleden dat ik er geweest was, dus alles moest doorgemeten en gecontroleerd worden. Gelukkig ziet het er allemaal nog goed uit en de verwachting is dat de batterij nog wel een paar jaar mee zou kunnen. Duimen dat het ook echt zo is!

Om de dag altijd ook nog een beetje leuk te maken, proberen mama en ik daarna altijd nog even te gaan winkelen. Dit keer bleven we gewoon in Leiden en we hebben ons daar heel goed vermaakt! Een heleboel leuke kleine winkeltjes en uiteraard een aantal boekwinkels! Ik was vooral blij dat de Slegte er nog zat. Ik ben daar dan ook weer enorm goed geslaagd. Na een pannenkoek was het tijd om weer terug naar huis te gaan. Gelukkig verliep ook de thuisreis vrij voorspoedig en na 12,5 uur weggeweest te zijn, was ik nog relatief op tijd weer thuis.

Uiteraard herstelde ik niet meteen van zo’n dag. Ik had maandag lekker op mijn gemakje thuisgewerkt, maar ik wil toch wel graag ook een dag per week naar kantoor als het kan. Woensdag had ik gelukkig alleen een sportsessie light op het programma staan, want donderdag ging ik dus opnieuw de trein in. Gelukkig hield mijn energie zich goed. De dag ging sneller en makkelijker voorbij dan ik verwacht had.

Op vrijdag voelde ik het echter wel goed. Ik heb het werk gedaan dat gedaan moest worden en zodra het vijf uur was, ging het licht ook een beetje uit. Dat was oké. Ik hoefde ook niks meer. Terwijl de mensen buiten op het plein voetbal aan het kijken waren, zat ik met mijn koptelefoon lekker te lezen en ben ik na een lekker warm bed op tijd mijn bed in gekropen.

Ook in het weekend hoefde ik gelukkig niet al te veel meer. Ook op zaterdag heb ik nog een sportsessie light gedaan en verder heb ik vooral gelezen, een klein rondje door het dorp gedaan en verder wat tv gekeken, wat online rondgehangen en geslapen. De vermoeidheid zal nog wel even blijven hangen. Hopelijk lukt het me mezelf de komende week goed in de gaten te houden. Je hoort het volgende week!

Gelezen

Ik begon de week met The Wicked and The Dead en na een ietwat chaotisch begin, vond ik het boek uiteindelijk echt wel heel tof! Veel mythologie, originele romantiek en wat toffe onthullingen. Op dinsdag las ik Of Thorns and Beauty uit en dit boek was echt heel tof! De personages kropen al vrij snel onder mijn huid, de spanning en de geheimen hielden me constant nieuwsgierig en de cliffhanger was verschrikkelijk! Op woensdag las ik A Sea of Wolves uit en helaas lees je HIER waarom dit boek me toch niet echt wist te raken. ’s Avonds las ik ook nog Ella uit en hoewel er van alles mis is met deze relatie en de hoeveelheid seks wel wat overdreven was, zat ik aan het einde van het boek toch met de tranen over mijn wangen te lezen.

Op donderdag las ik Lady of Doom and Devotion uit. Dit slotdeel bestond voornamelijk uit plotten, plannen en strategieën bepalen, maar het was wel heel tof die kant van de oorlog ook een keer te zien. Ik ben ook enorm benieuwd naar de spin-off. Op vrijdag las ik allereerst Assistent of the Gods en hoewel dit al deel 12 in de serie is, verveelt het nog steeds niet. Dat komt met name omdat deze wereld zo tof is en de auteur in elk boek weer nieuwe rituelen toevoegt. Daarna las ik Mortal Queens uit en dit boek heeft me echt heel positief verrast! De wereld van de Fae is echt heel magisch in dit boek en ook als lezer moet je constant alert blijven. Ik sloot de dag af met Damsel. Ik heb de Netflix film niet gezien, maar het boek was heel vermakelijk. Niet hoogstaand of origineel, maar leuk geschreven, tof verhaal, leuke magie en een geweldig einde.

Op zaterdag las ik allereerst Garden of the Cursed uit en wat een geweldig boek! Alles in dit boek klopt. De magie, de politiek, de romantiek en uiteraard alle roddels en achterklap. Het einde is ook echt geweldig. Ik worstel nu met het dilemma: Wachten op de matchende paperback of toch maar de niet matchende hardcover van het vervolg alvast kopen? Ik las daarna ook De Turfheksen en dat was precies wat je ervan mag verwachten. Een leuk jeugdboek met herkenbare personages en nog een leuke moraal aan het einde. Op zondag las ik gelijk het vervolg: De Mistmonsters en ook dit was een heerlijk en tof verhaal. Heel veel magie, typische tienerruzies en een best wel spannend einde!

Nieuwe Boeken

Ik had deze week NIKS te klagen over nieuwe boeken. Allereerst name ik in Leiden natuurlijk een stapel boeken mee: The Taking of Jake Livingston, Darkest Mercy, Radiant Shadows, Fragile Eternity, Ink Enchange, Wicked Lovely en Leger van Schaduw en Storm. Mama bracht ook een boek mee dat veel te vroeg (verrassing) door Bol in Hulst bezorgd was: The Sylvan and the Sand. Daarnaast kwamen er nog een hoop andere boeken binnen. Zo bezorgde So Many Pages mijn pre-order van Gild. Ik bestelde tweedehands Ella, De Turfheksen en De Mistmonsters. Via Amazon ontving ik A Rivalry of Hearts, Magic’s Rise, Damsel, Garden of the Cursed, Lady of Doom and Devotion, The Wicked & The Dead en Of Thorns and Beauty.

Ook digitaal kwam er weer wat moois binnen. Via Netgalley ontving ik Gilded Wicked Mirrors, Phantasma, Hex and Hexibility en Blood over Bright Haven. Via BookSirens downloadde ik Daughter of the Silver Moon.

Ik kreeg 8 nieuwe boeken binnen
Ik kreeg 3 nieuwe boeken binnen die ik al digitaal gelezen had
Ik kreeg 8 nieuwe boeken binnen die ik ook gelijk las
Ik las 2 boeken die al in de kast stonden
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 6 boeken toegenomen
Mijn TBR is in 2024 met in totaal 85 boeken toegenomen
(Komt dit nog goed dit jaar, waarschijnlijk niet…whoops!)

ps. Mocht je mijn boek- en leesverslaving ooit willen steunen, kan dat door mij te verrassen en een boek voor mij te kopen van mijn Amazon wishlists. Mijn algemene wishlist vind je HIER, mijn wishlist met vervolgdelen vind je HIER.

Plaats een reactie