boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

Neem toch de tijd…(50)

Op dit moment geniet ik van mijn laatste vakantiedag. Ik wilde jullie natuurlijk vorige week best al wat vertellen over mijn vakantie, maar het tikken van deze blog kost toch wel wat tijd en daarvoor was ik te druk bezig met leuke dingen doen en ontspannen. Maar, waarschijnlijk begrepen jullie al dat het ontbreken van mijn blog een goed teken was en ik echt vakantie genomen had.

Zoals meestal de laatste jaren bracht ik mijn vakantie door bij mijn ouders in Hulst. Dat is natuurlijk sowieso al ontspannend. Ik hoef zelf niet te koken (al heb ik natuurlijk wel hier en daar wat geholpen!), geen boodschappen te doen (alhoewel ik ook daar wel vaak gezellig mee om ben geweest), niet schoon te maken (behalve de douche, aangezien ik vaak lekker in bed bleven lezen en dus de laatste was die de douche gebruikte. Bij ons thuis betekent dat, dat je de douche netjes droog moet maken) en kan gewoon lekker mijn ding doen.

Mijn ding doen betekende gelukkig ook lekker veel fietsen met papa. Mijn racefiets was weer helemaal klaargemaakt. De voorgaande vakanties dit jaar was het weer te slecht, maar dit keer konden we wel behoorlijk wat tochtjes maken. Soms tussen de buien door, maar soms waren die dagen ook juist heel fijn. Weinig wind, niet te warm en lekker rustig op de weg. We hebben een wat langere tocht naar Terneuzen gemaakt, waar we tussendoor nog even lekker op het terras met een drankje en wat lekkers gezeten hebben. Ik voel me ook steeds comfortabeler op de racefiets, minder spierpijn in mijn schouders en rug ook, en ik merk dat mijn basisconditie echt wel beter wordt, waardoor we elk jaar sneller kunnen opbouwen naar langere tochtjes.

Uiteraard zijn mama en ik ook veel samen op stap geweest. Meestal gewoon lekker in de buurt. Een gebakje eten bij de Intratuin, even een rondje langs de boekwinkels in de stad, dat soort dingen. Uiteraard zijn we ook een dagje naar Antwerpen geweest. Ook daar hadden we een bewolkte dag, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik shop normaal weinig kleding, maar zelfs ik vond wat leuke kleding en uiteraard nam ik in elke boekwinkel wat boeken mee. Bij de Slegte stonden een aantal boeken van mijn wensenlijstje, bij de Standaard Boekhandel ontdekte ik een trilogie die mijn naam schreeuwde, maar die ik niet kende en bij de FNAC was er een 2+1 gratis actie op Romantasy. Tussendoor hebben we lekker op het terras gezeten om een hapje te eten en dankzij een gouden tip van mijn fysio, had ik wel brandende voetzolen, maar geen blaren meer! En, ik was al meer dan een jaar niet geweest, er stond ook een gezamenlijk bezoekje aan de kapper op de planning!

Tussendoor hebben we uiteraard de Giro gekeken (alhoewel dit wel een van de saaiste Giros in jaren is, omdat Pogi simpelweg VEEL TE GOED is), het songfestival gekeken (alleen de liedjes en dan naar bed, anders werd mijn ritme wel erg overhoop gegooid. Ik was persoonlijk erg tevreden met de uitslag. Zwitserland was ook mijn favoriet! Een waar kunststukje!) en natuurlijk lekker veel gelezen. Normaal gesproken lukt het me bij mijn ouders niet om gemiddeld een boek per dag te lezen, maar dat is me de afgelopen weken dus wel gelukt.

En op moederdag (ook wel eens leuk om thuis te zijn en zelf mijn cadeautje aan mama te kunnen geven!) konden oma en ik ook nog eens de agenda’s naast elkaar leggen om een afspraak om te lunchen te maken. Op woensdagmiddag hebben we heerlijk gegeten bij de Korenbeurs in Hulst, gezellig zitten kletsen en het langer uitgehouden dan we vooraf voor mogelijk hadden gehouden. Ik weet niet wanneer de volgende keer is dat ik langdurig in Hulst ben, dus altijd fijn om dit soort dingen te doen wanneer het kan.

Maar, aan al het goede komt een eind en aan vakanties altijd sneller dan aan andere dingen. Gisteren vierde mijn nichtje (Ze is 18 geworden! Dat hou je toch niet voor mogelijk??? Mijn kleine nichtje!) haar verjaardag en aangezien zij ook in Limburg woont, was het ideaal voor mijn ouders om me daarna thuis af te zetten. Ook wel lekker dat ik vandaag dus nog een hele dag had om mijn tassen uit te pakken, alle spullen weer op hun plek te leggen en wat in huis te rommelen.

Morgen staat er weer een kantoordag op het programma. Hoe het normale leven weer bevallen is, horen jullie volgende week!

Gelezen

Ik begon mijn vakantie met The Red Queen, een academy retelling van Alice in Wonderland. Dit boek was kort, maar had echt de potentie om veel langer te zijn. Plot en personages waren tof, dus met wat diepgang was het alleen maar leuker geworden. Op dinsdag de 7e las ik Until I Die uit. Hoewel dit een tweede boek in een serie was, was het boek echt heel tof. Heel veel worldbuilding en mythologie en een hartverscheurende cliffhanger. Op woensdag de 8e las ik allereerst Mislaid in Parts Half-Known uit. Dit boek bracht weer heel veel verhalen en personages samen en met name hun persoonlijke ontwikkeling was echt heel tof. Ik las ook The Unraveling uit. Deze Wonderland retelling las echt als een trein en ik vond met name de verbinding met het originele verhaal heel tof gedaan en uitgewerkt.

Op donderdag de 9e las ik allereerst The Amethyst Kingdom uit en je leest HIER waarom heel deze serie de moeite waard is. Ik las ook Wolfish Charms uit. Een heerlijke hertelling van Roodkapje met een heel tof plot en heel veel ontwikkeling van de personages. Op vrijdag de 10e las ik In the lives of Puppets en hoewel dit boek echt wel minpunten had, vond ik het uiteindelijk nog best een tof boek met een bevredigend einde. Op zaterdag de 11e las ik Die For Her. Deze novella voegde absoluut niks toe aan de serie, behalve dan dat het de cliffhanger van het tweede deel net wat verzachtte. Ik sloot mijn eerste vakantie week af met Stranded and Spellbound en dit boek was heel tof! Met name het begin was echt beklemmend goed geschreven.

Afgelopen maandag las ik Heksensteen en ergens komende week lezen jullie waarom dit boek hele toffe elementen bevatte! Op dinsdag las ik Chromatic uit en dit laatste deel in de serie was echt het beste. Spannend, emotioneel en met een heel bevredigend einde. Afgelopen woensdag las ik Lore Olympus Volume 6 en dit verhaal gaat nog steeds niet vervelen! Ik kijk nu alweer uit naar het volgende deel in de serie. Op donderdag las ik Beyond the Isle of the Lost en ik heb nu zo ongelooflijk veel zin in de nieuwe Descendants film! Deze versie van Wonderland was tof en ik ben benieuwd wat er met deze personages gaat gebeuren. Ik las ook The Honey Witch en je leest HIER waarom het begin van dit boek was gehaast voelde, maar de rest van het boek alles goed maakte.

Op vrijdag las ik allereerst Wretched uit en ook dit boek was weer ongelooflijk tof en emotioneel! Ik vond het vooral heel tof dat deze auteur haar slechteriken niet goed maakt of goed praat. De liefde is alleen sterker dan hun misdaden. Ik las ook Shatter the Dark uit en dit was een geweldig boek! Ik heb zo vaak hardop zitten lachen en deze personages waren zo leuk samen! De hervertelling van Beauty en the Beast kwam ook echt goed uit de verf. Op zaterdag las ik A Touch of Darkness uit. Ik twijfelde lang of deze serie iets voor mij was, maar ik ben verkocht. De mix van een hedendaagse wereld en de Griekse mythologie werkt heel goed, net als de aantrekkingskracht tussen Hades en Persephone. Op zondag las ik Maanmeisje uit en binnenkort tijdens de blogtour lezen jullie alles over dit intrigerende en bijzondere boek.

Nieuwe Boeken

Altijd als ik naar mijn ouders ga, gaat het helemaal mis. Dit keer kwam dat ook door de belofte van het vakantiegeld dat morgen gestort wordt. Ik ontving dus heel wat boeken van Amazon en Bol, kocht wat boeken bij de lokale boekwinkel en kwam ook met heel wat boeken uit Antwerpen thuis.

Via Amazon ontving ik: The Amethyst Kingdom, The Unraveling, The Enchanting, Peter Pan in Wonderland, Alice in Neverland, Wendy and the Lost Girls, Spellbound After Midnight, Wolfish Charms, Stranded and Spellbound, Shatter the Dark, Edge of Wonder, The Red Queen, Mislaid in Parts Half-Known, Beyond the Isle of the Lost, Lore Olympus Volume 6, Kingdom of Ashes, Nocturne, Lost in Tarot Land en The Devil’s Gambit,

Bol bezorgde: Wretched, Butcher and Blackbird, Until I Die, Die for Her, If I Should Die, Die Once More, To Die For, In the Lives of Puppets, Chromatic, Operatie Verity, Tussen twee Kwaden, The Belles, Anastasia, Off With Their Heads, Estuary en Riptide.

Bij de lokale boekhandel kocht ik: A Touch of Darkness, A Touch of Ruin en A Touch of Malice.

In Antwerpen vond ik: A Princes so Cruel, A Cage so Gilded, A Court so Dark, Lies We Sing to the Sea, The Secret Service of Tea and Treason, Two Twisted Crowns, The Book of Azrael, The Throne of Broken Gods, A Taste of Gold and Iron, The House Witch and The Enchanting of the Hearth, The House Witch and The Charming of Austice, The House Witch and When the Cat Spells War, Chastely Bitten, Royally Bitten, Cinders & Sparrows, Labyrinth Lost, Odd & True en Marina.

Ik kon ook mijn recensie-exemplaar van Als wij schurken waren in de armen sluiten. En via Anderwereld ontving ik: De Opdracht van Odin, Secret Vampire, Daughters of Darkness, Spellbinder, Dark Angel, The Chosen, Soulmate, Huntress, Black Dawn en Witchlight. Ik ontving ook mijn boekbox van So Many Pages met daarin: Powerless en Dead Things are Closer than they Appear.

Ook digitaal ontving ik weer wat nieuwe boeken. Via Netgalley ontving ik: The Formidable Miss Cassidy, The Kiss of the Nightingale, This Ravenous Fate, The Darkness Within Us en The Undermining of Twyla and Frank. Via BookSprout downloadde ik Plot and Bothered.

Ik kreeg 52 nieuwe boeken binnen
Ik kreeg 18 nieuwe boeken binnen die ik ook gelijk las
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 52 boeken toegenomen
Mijn TBR is in 2024 met in totaal 83 boeken toegenomen
(Komt dit nog goed dit jaar, waarschijnlijk niet…whoops!)

Plaats een reactie