boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

Neem toch de tijd…(51)

Alweer een week voorbij. De vakantie vloog voorbij en voor je het weet zit je overal weer helemaal middenin. Verbazingwekkend hoe snel dat altijd gaat. Nu ik op het werk een extra taak gekregen heb, is het ook weer wat drukker geworden. Alleen onvoorspelbaar drukker, dat is niet altijd even fijn, maar hoe meer ik dit doe, hoe makkelijker en sneller dit zal gaan, denk ik zo.

Na mijn lekkere rustige dag op maandag, waar ik op mijn gemak mijn bagage weer uitpakte en wat snelle boodschappen deed, stond op dinsdag gelijk weer een kantoordag op het programma. Aan de ene kant ook wel leuk. Dingen konden gelijk face-to-face besproken worden en ik kon natuurlijk ook even lekker vertellen over mijn vakantie!

Mijn vrije woensdag is zo langzaamaan wel helemaal verdwenen en echt fijn is dat niet. Maar, weer naar de naailes was WEL fijn. Mijn bloem zit nu op mijn poppenhuisje, het deurtje heeft een deurknop en raampje en we hebben een begin gemaakt met het klokje dat ik er nog op wil doen. Na een korte pauze en lunch stond er weer een trainingssessie op het programma en toen was het alweer half drie.

Op donderdag werkte ik lekker vanuit huis. Er was meer dan genoeg te doen, maar ik kon in de lunchpauze ook lekker mijn haren wassen en in mijn mini-breaks elke keer een hoofdstukje lezen. Dat laatste probeer ik op kantoor ook, maar daar is het wel altijd wat lastiger vol te houden. Het is er niet zo rustig als bij mij thuis, maar ik zit op kantoor ook altijd wel middenin een gesprek.

Nu was het afgelopen vrijdag wel heel rustig op kantoor. Vrijdag is sowieso een rustige dag op kantoor, een combinatie van thuiswerkdagen en vrije dagen, maar afgelopen vrijdag was het wel extreem. Misschien dat het weer er voor iets tussen zat, alhoewel dat uiteindelijk allemaal wel meeviel. Omdat er ook een rally rondom kantoor was, ging ik ook iets eerder naar huis en toen had ik een trein en bus eerder. Ook wel eens lekker.

Op zaterdag en zondag heb ik geprobeerd zoveel mogelijk rust en ontspanning te pakken. Ik heb zaterdagochtend heel de ochtend zitten lezen, daarna een rondje door het dorp gedaan (en mijn Disney pakketje opgehaald!) en verder lekker wielrennen gekeken. Op zondag had ik ook nog een trainingssessie, met allemaal nieuwe oefening, dus ik bereid me mentaal maar voor op spierpijn. Verder heb ik wel lekker gelezen en wielrennen gekeken.

Komende week is mijn vrije woensdag helemaal geen vrije woensdag meer, maar ik werk ook maar een dag op kantoor. Jullie horen volgende week of ik toch nog genoeg rust heb kunnen pakken!

Gelezen

Mijn laatste vakantiedag bracht ik allereerst door met The Enchanting en hoewel dit boek echt niet hoogstaand was, was het wel een heerlijke Wonderland hervertelling die ook echt enorm lekker weglas! Ik las daarna ook nog Tussen Twee Kwaden en dit was misschien wel mijn favoriete deel uit de trilogie. De emoties waren zo goed opgeschreven en de laatste helft was zo mooi en ontroerend! Op dinsdag las ik Gild uit en ik vind dit een lastig boek. Aan de ene kant zat ik er helemaal in, las het als een trein en kan ik niet wachten het vervolg te lezen, aan de andere kant leek het boek geen richting te hebben en had het hoofdpersonage geen doel. Op woensdag las ik ook weer een Wonderland hervertelling uit, Edge of Wonder, en deze versie van Wonderland was enorm tof! De wereld overschaduwde wel een beetje de romance, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik las ook Elusive en je leest HIER waarom voor mij de combinatie van de Franse revolutie en vampieren zo goed werkt.

Op donderdag las ik De Nooitgedachtkoning en hoewel dit boek meer seks bevat dat ik normaal leuk vind, heb ik wel heel erg van het boek genoten. Het las lekker, de personages waren intrigerend en onder alle smut zat ook nog een tof plot verborgen. Op vrijdag las ik Winter Flame en deze mix van “Het meisje met de zwavelstokjes” en “De prinses op de erwt” was echt heel hartverwarmend. Het verhaal was wat kort, daardoor ging alles heel snel, maar ik voel de liefde, op alle fronten, wel. Op zaterdag las ik A Spider’s Web uit. Helaas beviel dit slotdeel in een Sherlock Holmes trilogie wat minder. Het boek was chaotisch en de auteur probeerde er veel te veel in te stoppen en heel veel ervan voegde uiteindelijk niks toe. Ik las ook Operatie Verity uit. Ik heb geen tranen met tuiten gehuild, maar het boek zat wel enorm knap en goed in elkaar. Het voelde allemaal ook heel realistisch en ondanks dat het boek over de tweede wereldoorlog gaat, waren de personages eigenlijk geen van allen zwart-wit. Ik las ook Alice in Lalaland en dit boek was zoveel leuker dan verwacht! Een hele toffe versie van Wonderland, hele leuke personages en een verrassend leuk plot! Laat het vervolg maar komen.

Op zondag las ik allereerst Lord of the Empty Isles uit en je leest HIER waarom dit boek een enorm positieve verrassing was. Ik las ook Dienares van het Oneindige uit en deze boekenseries is erg vermakelijk. In dit boek kwamen met name de issues van Gwen ook heel mooi naar voren en ik vond dat de auteur haar ook echt heel mooi in haar kracht zette! ’s Avonds voor het slapen gaan las ik ook nog De Vrije Wereld uit en je leest ergens de komende weken waarom dit een intrigerend en bijzonder boek was, dat ook echt smaakte naar meer.

Nieuwe Boeken

Geen week zonder nieuwe boeken. Deze week kwam Amazon langs met Beastly Beauty, Winter Flame en Alice in Lalaland. Bol kwam langs met De Nooitgedachtkoning, De Duisterling, Hun Wrede Darling, De Faeprinsen en Cold Hearted.

Ik kreeg ook heel veel leuke digitale recensieboeken binnen. Via Netgalley ontving ik The Crimson Crown, A Sea of Wolves, Daughter of the Drowned Empire, Drown me with Dreams, Hunted by Wolves and Shadows en Carved in Ice. Via BookSprout ontving ik Assistant of the Gods en The Archer’s Temptation. Via BookSirens ontving ik Lady of Doom and Devotion.

Ik kreeg 5 nieuwe boeken binnen
Ik kreeg 3 nieuwe boeken binnen die ik ook gelijk las
Ik las 6 boeken die al in de kast stonden
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 1 boeken afgenomen
Mijn TBR is in 2024 met in totaal 82 boeken toegenomen
(Komt dit nog goed dit jaar, waarschijnlijk niet…whoops!)

Plaats een reactie