boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

Neem toch de tijd…(47)

De vakantie komt nu echt heel dichtbij! Daarnaast hebben we een hele rustige periode bereikt in het financieel jaar. De jaarrekening is zo goed als af, de accountants beginnen over een paar weken aan hun controle en vanaf nu kunnen we ons dus weer voornamelijk focussen op het huidige jaar en de huidige werkzaamheden. Ik kan die rust wel even goed gebruiken.

Afgelopen dinsdag stond er weer een kantoordag op het programma en de onrust in mijn lijf was echt niet grappig meer. Ik kon geen 50 minuten achter elkaar op mijn stoel blijven zitten. Gelukkig kon de fysio daar woensdag wel wat mee. Via ontspanningstechnieken kreeg hij me uiteindelijk weer wat rustiger. Hopelijk blijft het een beetje hangen.

Op de kantoordag op vrijdag voelde het wel al een heel stuk beter. Ik kon beter blijven zitten, mijn benen waren niet constant aan het trillen en ik merkte ook dat mijn brein weer wat scherper was. Dat was fijn, want we deden voor het eerst een aanmelding van een kennismigrant. Ingewikkeld is het op zich niet, maar wel goed opletten en enorm veel verschillende stappen. Maar, dat komt vast goed!

Verder was de kantoordag heel rustig. Na de middagpauze zaten we elkaar aan te kijken omdat er weinig werk was. Ik heb zelfs het werk voor komende maandag al af. Op dit moment natuurlijk vervelend, zeker op kantoordagen waar je niet even de afwas kan doen of even de was uit de wasmachine kan halen, maar met de vakanties die eraan komen ook wel weer prettig.

Eigenlijk was, gek genoeg, woensdag de drukste dag van de week. Naast mijn bezoek aan de fysio, had ik naailes (mijn bloem is nu echt bijna af!), stond er een trainingssessie op het programma en moest ik nog even langs de assistente van de huisarts. Ik ben om kwart over 9 de deur uit gegaan en zat eigenlijk pas om kwart voor 4 weer op mijn gemak. Gewoon bijna een werkdag!

Daarnaast waren mijn avonden ook relatief rustig. Op dinsdag stond er wel een schrijfavond gepland, maar we hadden allebei weinig inspiratie, weinig energie en weinig zin. Uiteindelijk hebben we dus gewoon een paar uur zitten kletsen en hebben we daarna afgesloten. En dus lag ik toch nog een beetje op tijd op bed.

Uiteraard was mijn weekend allesbehalve rustig. Niet omdat ik het weekend zelf volgepland had, integendeel, maar het plein voor de deur stond natuurlijk helemaal op zijn kop. Uiteraard heb ik zelf een rondje over de vrijmarkt gedaan en ’s middags heb ik met mijn koptelefoon op en mijn eigen muziek aan ook nog best lekker kunnen lezen. En gelukkig konden mijn oordoppen de bassen goed buitensluiten en kon ik zowel vrijdag- als zaterdagavond zonder problemen in slaap vallen.

Ik durfde uiteraard niet naar de sportles op zaterdag. De kans dat ik na afloop nog een plekje voor mijn fiets kon vinden, was nogal klein. Ik ben dus zondag, toen het weer lekker stil was en de gemeente al begonnen was met opruimen, maar gaan sporten voor ik de rest van de dag vooral lekker rustig aan ging doen. Beetje wielrennen kijken, beetje lezen, lekker eten en op tijd naar bed.

Over een paar dagen staat er weer een tripje naar Hulst op het programma. Ik heb er zin in!

Gelezen

Ik begon de week met Kingdom of Back en ik vond het prachtig! Een mix van historische fictie en fantasy, maar vooral een verhaal over opgroeien, liefde, muziek en een beetje gek zijn. Ik las op maandag ook A Wicked Thing uit. Dit boek had een enorm sterk begin, maar zakte daarna in het midden een beetje in. Met name omdat het personage zo zoekend was. De finale maakte alles gelukkig weer goed! Op dinsdag las ik Beneath the Waves of the Neversea uit en dit boek was echt heel tof! De mix van Wonderland en Neverland werkte hele goed en ik was vooral onder de indruk van hoe het personage van Peter Pan uitgewerkt was. Ik las ’s avonds ook Hooked uit. Dit boek was echt ongelooflijk lekker. Een perfecte mix van een hertelling, romantiek, drama en een vleugje gevaar. Ik ga zeker de rest van de serie ook lezen!

Op woensdag las ik Jabberwock’s Curse en ik vond het enorm tof dat de Jabberwock in dit boek eindelijk een keer de good guy mocht zijn! Ik vond daarnaast de versie van Wonderland heel goed uit de verf komen. Op donderdag las ik The Edge of Madness uit. Ik had wat issues in dit vervolg met een van de hoofdpersonen, maar de andere hoofdpersoon maakte gelukkig ongelooflijk veel goed. Ik heb enorm veel zin in het slot van deze serie. Op vrijdag las ik A Witch in Time en wat zat dit boek weer enorm goed in elkaar! De personages kwamen daarnaast ook echt allemaal tot leven en de historische setting werkte ook echt heel goed.

Op zaterdagochtend las ik allereerst The Rogue Crown uit. Ik vind het enorm tof dat elk boek in deze serie zo anders is en een andere sfeer heeft en de serie toch heel mooi een geheel blijft vormen. Daarna dook ik in Het Schaduwrijk en komende woensdag lezen jullie waarom dit boek geen hoogstaand plot was, maar toch wel heel aandoenlijk en ontroerend was. Ten slotte las ik ook nog Schaduw van As uit. Dit was een hele toffe YA die zich afspeelt in een hele toffe wereld. Af en toe zat er wat veel herhaling in de schrijfstijl, maar het plot en de personages maakten veel goed en ik ben benieuwd naar het vervolg.

Op zondagochtend las ik Heart of the Raven Prince uit. Hervertellingen van Assepoester gaan echt nooit vervelend. Dit was een perfecte mix van hervertelling en originele content en het einde was echt heel mooi en kloppend. Daarna las ik ook nog Queen of Mirrors and Madness en dit was een ietwat vreemd boek. Aan de ene kant lag de focus wel erg op de seks, dat hoeft van mij ook weer niet, maar het boek had gek genoeg ook iets intrigerend. Ik ben wel benieuwd naar het vervolg!

Nieuwe Boeken

Een bonus op het werk moet natuurlijk goed besteed worden! Dus er ging een deel naar de spaarrekening en ik bestelde een heleboel nieuwe boeken! Via Bol ontving ik Schaduw van As, The Rogue Crown, The Evergreen Heir en Hooked. Via Amazon ontving ik Beneath the Waves of the Eversea, The Edge of Madness, The Neverland Curse, Jabberwock’s Curse, Jabberwock’s Champion, Queen of Mirrors and Madness.

Digitaal kwam er deze week niks binnen, dus dat gaat goed!

Ik kreeg 3 nieuwe boeken binnen
Ik kreeg 7 nieuwe boeken binnen die ik ook gelijk las
Ik las 4 boeken die al in de kast stonden
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 1 boek afgenomen
Mijn TBR is in 2024 met in totaal 32 boeken toegenomen

Plaats een reactie