Boekige Vragen, bookish talk

Boekige Vragen met Enjoy the fandom life (10)

En dit is alweer de 10e post in deze categorie! Ik heb nog altijd heel veel inspiratie voor vragen (al moet ik wel opletten dat ik niet te veel dezelfde vragen achter elkaar stel) en zo te zien is Sharon ook nog altijd lekker op dreef. Vorige week moest ik kiezen welke serie ik voor de rest van mijn leven wilde lezen en in ruil daarvoor vroeg ik Sharon welk bronbestand van een boek ze graag onderhanden zou nemen! En uiteraard kreeg ik ook weer een nieuwe vraag terug.

Je checkt je e-mail en wordt verrast met een zeldzaam en speciaal aanbod. Een Comic Con waar je naartoe gaat geeft je de kans om 2 boekkarakters te interviewen en een paar vragen te stellen. Het is niet veel, maar toch een unieke kans. Wie vraag je aan en wat ga je vragen als je aanvraag goedgekeurd wordt?

En damn! Wat is dit een ongelooflijk lastige vraag! Ik ben op dit moment bezig in mijn 247e boek van dit kalenderjaar alleen al! Ik heb zo ongelooflijk veel toffe karakters leren kennen en er zijn er zoveel waar ik graag meer van zou willen weten! En dan denk ik dus nog niet eens aan al die boeken die ik in andere jaren gelezen heb, want dan is het einde dus helemaal zoek. Dus, om het mezelf iets makkelijker te maken beperk ik me tot boeken die ik dit jaar gelezen heb en tot series die helemaal uit zijn (vervolgdelen kunnen immers heel wat vragen beantwoorden!).

Aangezien “Once Upon A Curse” niet alle vragen beantwoordt, zou ik zeker een aanvraag indienen voor Erick van “Parting Worlds”. Hij speelt een grote rol, niet alleen in de Kleine Zeemeermin hervertelling, maar ook in de rest van de serie. En wat maakt deze serie zo bijzonder? Door omstandigheden botst een sprookjeswereld, met magie, letterlijk met onze wereld. Behalve dat er in beide werelden veel verwoest wordt, leidt het ook tot interessante conflicten en problemen.

Mijn eerste vraag, nu ik alle vier de boeken en de proloog in de serie uit heb, is hoeveel magische koninklijke families er nog zijn en welke vloek zij met zich meedragen? Ik ben de eerste die hun verhalen maar al te graag wil horen! Daarnaast zou ik ook graag willen weten wat hij denkt dat er met de wereld gaat gebeuren als het evenwicht hersteld is en of dat wel mogelijk is. Is hij niet bang dat het hele probleem dat mensen magie proberen te stelen opnieuw gaat beginnen? Ik hoop op hele gedetailleerde antwoorden, uiteraard!

En, nadat ik even gekeken heb welke boeken ik allemaal gelezen heb dit jaar, wil ik ook graag wat vragen stellen aan Aaron, een karakter uit “4 Years Trapped in my Mind Palace”, een indrukwekkend verhaal over een jongen met een hersenbeschadiging waardoor hij niet meer kan bewegen en spreken en zijn vriendschap met zijn kamergenoot met steeds erger wordende dementie.

Ik ben ongelooflijk benieuwd welke momenten ze zouden herbeleven als ze samen zijn herinneringen hadden herbeleefd en niet die van zijn kamergenoot. Vooral omdat we van Aaron’s leven voor hij de hersenbeschadiging oploopt maar weinig te weten komen. Daarnaast ben ik natuurlijk ongelooflijk benieuwd hoe zijn leven er nu uit ziet, nu hij langzaamaan steeds meer vaardigheden terugkrijgt en of hij denkt ooit nog een aflevering van Sesamstraat te kijken met zijn eventuele kinderen. (Want Sesamstraat op repeat om een puber met hersenbeschadiging gezelschap te houden is een heel goed idee…not…)

En nu maar heel hard duimen dat mijn aanvragen goedgekeurd gaan worden! Terwijl ik op antwoord wacht, kan ik Sharon mooi opzadelen met een nieuwe vraag:

Oeps! Je wordt ZO, helemaal per ongeluk, een verhaal in gesleurd om de plek in te nemen van een hoofdpersoon. De enige manier om terug aan het boek te ontsnappen? Niks aan het verhaal veranderen en het hele plot uitspelen tot aan de allerlaatste punt. Uit welk boek denk jij wel te kunnen ontsnappen, welke rol speel je en hoe moeilijk is het om je aan het plot te houden?

Een gedachte over “Boekige Vragen met Enjoy the fandom life (10)”

Plaats een reactie