aanraders, boeken, bookish talk, recensies

Project Dizary: Jalvin en de magie van de wold – Patrick Berkhof

Ja! Een paar weken geleden las ik het laatste DIZARY book dat ik had uit en dus kon ik op Fantasy Fest eindelijk de twee nieuwste boeken ophalen! Het liefste had ik beide boeken natuurlijk tegelijk gelezen, maar aangezien dat soort magie in onze wereld helaas (nog) niet mogelijk is, ben ik begonnen met het tweede deel van het verhaal van Jalvin. Het eerste boek was enorm tof, dus ik was benieuwd hoe zijn avontuur verder zou gaan.

Omdat Jalvin in dit boek onderweg is door de wereld, krijgen we een heel ander verhaal dan het eerste deel. Maar net als alle andere delen heeft ook dit boek weer alles om een tof verhaal te zijn. Zo leren we een compleet nieuw stuk van de wereld kennen, ook al komen we in die wereld weer bekende wezens en personages tegen. Maar we krijgen vooral te zien waarom Jalvins verhaal zo belangrijk is voor deze serie! Wat vallen de puzzelstukjes mooi in elkaar!

Waar ik vooral enorm van genoten heb tijdens het lezen van dit boek, is het ontwikkelen van de gaves van Jalvin. Jalvin leert zichzelf beter kennen in dit boek en wordt ook geconfronteerd met de herinneringen die hij is kwijtgeraakt, maar hij leert vooral dat hij meer kan dan velden lezen. Hij kan de velden ook manipuleren. Hij kan dingen groter en kleiner maken en nog veel meer. Ik ben heel benieuwd naar de mogelijkheden die hij nog niet ontdekt heeft.

In dit boek komen we er ook achter hoe deze Wold geworden is zoals we hem in de twee hoofddelen in deze serie leren kennen. Het labyrinth staat in dit boek nog in de kinderschoenen en hoewel we dus al een beetje weten hoe het verhaal uiteindelijk af gaat lopen, is het enorm tof om te zien hoe de wereld eruit zag voor het labyrinth. We gaan in het volgende deel ongetwijfeld ook leren hoe het labyrinth ontstaan is en waarom het bedacht is. Ik kan nu al niet meer wachten!

Plaats een reactie