aanraders, boeken, bookish talk, recensies, ZilverBoekenClub

ZilverBoekenClub: Blind (Vertellingen van de Ondergang #4) – Kim ten Tusscher

Ik ben er bijna… ik ben bijna bij de finale van deze serie! Technisch gezien is het volgende boek het laatste boek, alleen is het dus in twee stukken gehakt. Ik ben ondertussen wel echt enorm benieuwd hoe dit verhaal, dat ongelooflijk gecompliceerd geworden is, af gaat lopen en ik zit er ook helemaal in. Ik probeer de serie nog een beetje uit te rekken door af en toe wat boeken tussendoor te lezen, maar ook dan gaat het einde vroeg of laat komen.

Tijdens het lezen van dit boek merkte ik meer dan ooit hoe gehecht ik aan bepaalde personages geraakt ben. Dit boek is op een bepaalde manier de stilte voor de storm, maar op een bepaalde manier is dit ook het boek waarin bepaalde personages heel diep komen te zitten en behoorlijk wat te verduren krijgen. En ik vond het vreselijk om die scenes te lezen omdat het ook mij bijna fysiek pijn begon te doen!

Maar hoewel sommige personages overduidelijk het ergste nog niet gehad hadden, beginnen de personages waar ik me het meeste mee verbonden voel bij elkaar te komen. De lijn begint ook duidelijker te worden tussen de personages die het beste met de wereld en de mensheid voor hebben en de personages die nog altijd vooral uit zijn op persoonlijk gewin en macht. Langzaamaan wordt wel duidelijker wie de “helden” en wie de “vijanden” in dit verhaal zijn.

En hoewel Nealyn een relatief nieuw personage is, is zij misschien wel het personage dat in dit boek nog het meeste werk te doen heeft om aan de “juiste” kant van deze oorlog te komen. Ik vind haar ontwikkeling in dit boek echt enorm gaaf. Als lezer snapte ik heel goed waar haar oorspronkelijke doelen vandaan kwamen, maar juist daardoor voelt het enorm sterk aan dat ze uiteindelijk leert dat haar visie misschien niet helemaal ideaal is.

Ik ben heeel benieuwd naar de finale! Hopelijk kan ik snel de eerste helft ervan oppakken!

Een gedachte over “ZilverBoekenClub: Blind (Vertellingen van de Ondergang #4) – Kim ten Tusscher”

Plaats een reactie