boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

Neem toch de tijd…(45)

Ik was heel blij dat het vrijdagavond was, ik thuis kwam en ik niet al te veel meer moest. Van de week was een normale, maar wel hele drukke week en dat hakt er toch nog steeds wel een beetje in. Niet gek. Mijn conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, maar mijn pijn is er ook nog gewoon en vreet ook nog gewoon een deel van de energie op. Net als een hoop andere zinloze processen…

Maar goed, op maandag en donderdag werkte ik vanuit huis. Nu de jaarrekening zo goed als klaar is, is de rust op de afdeling teruggekeerd en dat merken we. Zeker thuis kan ik goed geconcentreerd een opdracht per keer doen en ben ik dus enorm productief. Op dinsdag en vrijdag ging ik naar kantoor. Allebei de dagen waren gelukkig niet al te druk, maar er was wel enorm veel te doen. Zeker vrijdag bleven er maar nieuwe mails komen en merkte ik dat ik het heel lastig vond om het overzicht te bewaren en niks te vergeten. Gelukkig hield mijn manager een oogje in het zeil en pakte hij waar mogelijk ook wat mailtjes over.

Uiteraard stond er ook weer therapie op de planning. We zijn deze week begonnen met emoties een plek geven. Dat is een behoorlijk intensief proces en ook behoorlijk vermoeiend, maar het verschil tussen mijn onrust voor de sessie en erna was enorm en bewijst het nut van deze oefening. Daarnaast was ik ook weer twee keer in de trainingszaal te vinden. Op woensdagmiddag was het echt enorm druk, maar uiteindelijk kon ik gelukkig wel alle oefeningen doen. Op zaterdagochtend was het dan weer verbazingwekkend rustig. Ik kon deze week bij diverse oefeningen wat verzwaren, dus daar was ik heel blij mee.

Ik had deze week ook twee keer naailes, omdat ik vorige week natuurlijk niet aanwezig was. Ondanks het feit dat het natuurlijk best vermoeiend was om ook op donderdagavond een afspraak te hebben, was het wel leuk om te zien hoe snel ik op kon schieten! Mijn grote bloem begint echt al vorm te krijgen! Ik ben heel benieuwd of het wordt zoals ik in mijn hoofd heb!

Uiteraard stonden er ook weer wat sociale dingen op het programma. Op maandag hebben we het tweede deel van een online escaperoom gespeeld. Deze tweede helft zat een stuk minder goed in elkaar dan het eerste deel, maar het daar allemaal over eens zijn, schept uiteraard wel een band. De schrijfavond op dinsdag was wat kort, maar we hebben wel even wat kunnen brainstormen. Volgende week komen we hopelijk weer wel aan schrijven toe, want in de maand mei hebben we een pauze.

Maar, na deze drukke week heb ik dit weekend dus maar even lekker mijn gemak houden. Na het sporten op zaterdag heb ik lekker gelezen en nog een paar boodschappen gedaan en zondag ben ik na het lezen lekker gaan zitten voor de Amstel Gold Race. Al waren het wel twee hele rare wedstrijden, maar wel met twee hele mooie winnaars!

Komende week zou in theorie wat rustiger moeten zijn. Jullie horen volgende week of dat inderdaad ook zo was.

Gelezen

Ik begon de week met Night for Day en ik had verwacht dat dit een luchtige romantasy was, maar dat was het niet. Het was een prachtig boek over echte mensen, een echte relatie en Goden die voor eens en voor altijd een conflict wilden beslechten. Op dinsdag las ik Ties and Alibis en net als alle andere boeken in deze serie, heb ik daar enorm van genoten. Met name omdat deze zaak zo genuanceerd was. Er zaten zoveel verschillende kanten aan! Dat maakte het heel interessant. Ik las op dinsdag ook The Casquette Girls uit en dit boek was ALLES waarop ik gehoopt had. New Orleans, heksen, vampiers, familiebanden en oude vetes die opnieuw de kop opsteken. Ik kan niet wachten om het volgende deel te lezen.

Op woensdag las ik Amok met Aliens uit en je leest HIER waarom ik nooit echt lekker in dit boek kon komen. Op donderdag las ik The Hemlock Queen uit en je leest HIER waarom dit boek niet vol actie zat, maar wel intrigerend, fascinerend en verslavend was. Op zaterdag las ik allereerst Howl’s Moving Castle uit. Ik had hoge verwachtingen, maar die werden niet helemaal ingelost. Het was vooral een chaotisch en typisch jeugdboek, maar het miste die extra laag die ik graag in jeugdboeken zie. Daarna las ik The High Mountain Court uit. De enorm hoeveelheid informatie in het begin zorgde ervoor dat ik wat lastiger in het verhaal kon komen, maar toen ik er eenmaal inzat, was ik verliefd. De personages waren tof, de politiek was geweldig en ik zat tijdens de emotionele finale op het puntje van mijn stoel.

Op zondagochtend las ik allereerst Trial of the Sun Queen uit. Wat een verslavend lekker boek! Toffe personages, een intrigerende wereld, geheimen, politiek en intrige en uiteraard een fijne dosis romantiek! Ik kan niet wachten op het volgende deel! Ik las ook Wonder Woman: Warbringer uit. Ik hou normaal helemaal niet van superhelden, maar dit boek vond ik wel heel leuk. Dat komt natuurlijk door de invloeden van de Griekse mythologie, maar ook omdat er wel echt aandacht aan de emoties, relaties en groei en ontwikkeling gegeven wordt.

Nieuwe Boeken

Boeken kopen is een verslaven. Gelukkig geen verslaving die heel gevaarlijk is voor je gezondheid. Deze week ontving ik via Bol Gothikana en The Witches’ Blade. Via Amazon kwam mijn pre-order van Daughter of the Bone Forest eindelijk binnen en ik ontving The Romeo Catchers en Howl’s Moving Castle.

Digitaal ontving ik deze week een arc van Midnight of Ashes. Via Netgalley kreeg ik een arc van The Amethyst Kingdom.

Ik kreeg 4 nieuwe boeken binnen
Ik kreeg 1 nieuw boek binnen dat ik ook gelijk las
Ik las 5 boeken die al in de kast stonden
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 1 boek afgenomen
Mijn TBR is in 2024 met in totaal 31 boeken toegenomen

Plaats een reactie