aanraders, boeken, bookish talk, Dutch Venture Publishing, recensies

Blogtour: Het Spiegelcircus – Susanne Martin

Ik ben helemaal geen liefhebber van het circus. Ik ben volgens mij in mijn hele leven maar 1 of 2 keer in een circustent geweest en ik heb eigenlijk nooit de drang gehad om dat nog een keer te doen. Maar, ik hou wel van magische boeken over het circus. Vooral omdat het circus zo’n unieke, eigen wereld is waar de lijnen tussen werkelijkheid en illusie sowieso al vaag zijn.

Vanaf de allereerste bladzijde zoog dit boek me in het verhaal en het weigerde me los te laten. Het was ook niet het meest briljante plan ooit om het boek voor het slapen gaan te lezen. Ik was op de helft van het boek en had de rillingen over mijn ruggengraat lopen terwijl ik het licht uitdeed. De auteurs weten de spanning, dreiging en het gevaar ZO enorm goed neer te zetten!

Het verhaal zit vervolgens ook nog eens enorm goed in elkaar. De auteurs mixen astrologie, sciencefiction, illusie en magie en het voelt nooit onlogisch of chaotisch. Alles klopt. Hoe de vloek in elkaar zit, hoe de vloek uiteindelijk opgeheven kan worden en de consequenties van de vloek. Want een vloek breken, betekent niet altijd dat alle aangerichte schade ook ineens ongedaan wordt gemaakt.

Ik vond ook de verschillende personages, en met name de verschillende perspectieven, echt iets toevoegen aan het verhaal. Daardoor konden we samen met de personages allerlei flashbacks beleven en kregen we een heel compleet beeld van wat er in het verleden gebeurd is, wat er dus hoogstwaarschijnlijk in de toekomst gaat gebeuren en in welk gevaar onze personages verkeren.

Ik hoop op nog veel meer boeken van deze twee samenwerkende auteurs!

Plaats een reactie