boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

Neem toch de tijd…(46)

Nog twee weken en ik heb vakantie (nou ja, bijna, ik moet die maandag nog alle ZZP facturen inboeken, maar dat vind ik niet erg. Dat vind ik over het algemeen een vrij leuk klusje namelijk). Ik ben er wel een beetje aan toe. Het is ongetwijfeld een combinatie van heel veel factoren, maar ik ben toch weer iets vermoeider dan ik zou willen zijn.

Afgelopen maandag werkte de planningsgoden in elk geval mee. Het online escaperoom avondje werd afgezegd. Daardoor lag ik in elk geval lekker op tijd in bed. Dat was dinsdag na de schrijfavond ook het geval. We zijn wel productief geweest. Ik ben bijna klaar met het editen van voorgaande delen en heb weer genoeg inspiratie om verder te gaan met het vervolg!

Gelukkig had ik de overige avonden niks meer gepland staan. Net als dat het heel fijn is dat we op dit moment op het werk ongelooflijk goed bij zijn. Dat geeft wel wat ruimte om met nieuwe dingen aan de slag en er is een heel leuk projectje rondom kennismigranten op mijn pad gekomen en ik ben heel benieuwd naar de werkzaamheden die daarbij horen.

Op kantoor was er daarnaast ook wat ruimte voor gezelligheid. Het was alweer even geleden dat we met de hele afdeling iets leuks gedaan hadden en dus zijn we donderdagmiddag lekker uitgebreid gaan lunchen. Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en ook echt warm gegeten, dan hoefde ik ’s avonds bij thuiskomst alleen maar even een kleine quiche op te warmen.

Ik merk daarnaast ook dat het sporten best lekker gaat. Ik vind het nog steeds leuk dat de oefeningen zo afwisselend zijn. Alleen de opwarming duurt echt lang, maar daarna wisselen de oefeningen zich zo snel af dat ik geen tijd heb om me te vervelen. Ik zou natuurlijk nog altijd liever buiten sporten, maar helaas is wel duidelijk dat wandelen en hardlopen er voorlopig nog niet in inzitten.

Ook op de naailes ben ik lekker bezig. Mijn bloem begint nu echt vorm te krijgen en volgende week hoop ik hem vast te kunnen naaien. Dan wil ik nog wat kleine details toevoegen en dan is de voorkant van mijn poppenhuisje af en kan ik beginnen met de achterkant. Ook daar heb ik wel wat leuke ideetjes over. Ik ben benieuwd of ik ze ook uitgevoerd krijg. Wordt vervolgd.

Ik vertelde wel aan de ergotherapeut dat het soms voelt alsof mijn vrije woensdag geen vrije woensdag meer is. Ik vind de naailes geweldig, ik voel me ook altijd beter als ik er vandaan kom, maar in combinatie met een training en soms ook nog therapie is wel mijn hele woensdag gevuld en is van op mijn gemakje thuiszitten geen sprake meer. Ze gaat nadenken over een oplossing, maar die kunnen we nog niet vinden.

Daarnaast heb ik afgelopen week ongelooflijk veel gelezen. Ik merkte ook dat ik alle boeken die ik oppakte oprecht heel leuk vond. Het geeft daarnaast ook altijd veel voldoening als je weer een prompt af kan vinken voor de reading challenge. Ik heb ook meters gemaakt met de speciale quest die we bij de reading challenge doen. Het helpt natuurlijk ook dat mijn bestelling van Anderwereld, na wat gedoe met de post, eindelijk binnenkwam!

En er was natuurlijk ook weer genoeg wielrennen op televisie. Al ben ik wel blij dat ik met dit weer niet zelf moet fietsen. Een beetje regen is niet erg, maar het is momenteel ook gewoon koud en dat is echt verre van lekker. In de Waalse Pijl waren de beelden al verschrikkelijk, maar ook in Luik-Bastenaken-Luik kregen de renners weinig zon. Wij kregen wel een enerverende wedstrijd!

Komende week is weer een drukke week met een therapiesessie en twee dagen kantoor, maar dan komt de vakantie wel erg dichtbij!

Gelezen

Ik las als allereerste Not a Mourning Person uit. Deze serie is heerlijk geschreven en in dit slotdeel moest ik echt wel wat traantjes wegpinken, maar de fantasy elementen voelden wel een beetje over the top. Ik las op maandagavond ook nog Drakenkruid uit en je leest HIER waarom dit boek veel sneller uit was dan gepland. Op dinsdag las ik Bewitched uit en hoewel dit verhaal vol zit met walking red flags, heb ik er enorm van genoten! Het verhaal was soms wat chaotisch, maar de personages en de onthullingen aan het einde maakten alles goed. Ik las ook Die For Me uit, een echte old school young adult met een soort van zombies/geesten, maar net een beetje anders. Ik heb gelijk alle vervolgdelen besteld. Want dit was erg origineel en verslavend.

Op woensdag las ik Starfall uit. Dit boek was ook chaotisch, maar dit werd niet helemaal goedgemaakt. Het einde was wel weer mooi, maar ik vond het eerste deel in deze duologie wel veel leuker. ’s Avonds las ik ook nog Here Be Dragons uit en dit boek was wel geweldig. Je leest HIER waarom. Op donderdag las ik Midnight of Ashes uit en leest HIER waarom de spanning me in dit boek bijna te veel werd. Op vrijdag las ik Het Spiegelcircus uit en je leest komende week op mijn blog waarom dit boek me maar niet losliet!

Op zaterdag las ik allereerst Apotheose uit en ik ga jullie nog vertellen waarom ik niet zeker weet of ik alles snapte in dit boek, maar wel enorm genoten heb. Daarna las ik A Tempest of Tea uit en helaas had ik meer van dit boek gehoopt. Er zaten goede stukken in, maar helaas ook stukken die lastig te volgen waren. Ik had daarnaast wat moeite met de geloofwaardigheid van de heist. Op zondag las ik allereerst De Goden van Morgen uit. Ook hierover ga ik jullie nog meer vertellen, maar dit boek was wel oprecht verslagend leuk! Ook las ik The Witches’ Blade uit. Net als zijn voorganger moest het verhaal even op gang komen, maar het werd alleen maar beter en beter en deze twee personages verdienden het geluk dat ze aan het einde kregen echt!

Nieuwe Boeken

De bestelling van Anderwereld kwam binnen en dat was nogal een flinke. Ik ontving: Peter & Pan, Peter & Wendy, Peter & Haak, De Negenentachtigste Heks, Bring Me Their Hearts, Verboden Magie, Dodelijke Magie, De Goden van Morgen, De Dorre Wereld, De Dienares van het Oneindige, Apotheose en Here Be Dragons. Via Amazon kwam daarnaast ook Not a Mourning Person binnen.

Digitaal kwam er helemaal niks binnen deze week. Ook wel eens fijn.

Ik kreeg 9 nieuwe boeken binnen
Ik kreeg 4 nieuwe boeken binnen die ik ook gelijk las
Ik besloot 1 boek niet uit te lezen
Ik las 6 boeken die al in de kast stonden
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 2 boeken toegenomen
Mijn TBR is in 2024 met in totaal 33 boeken toegenomen

Plaats een reactie