aanraders, boeken, bookish talk, Dutch Venture Publishing, recensies

Blogtour: De Pompoen Prins – Christina Oliva

Ik was al verliefd op dit boek toen ik de cover zag. De kleuren van de cover zijn prachtig en zorgen ervoor dat het boek echt heel erg opvalt. Daarnaast mag je mij bijna, doe het maar niet, wakker maken voor sprookjes. Hertellingen, klassiekers, nieuwe, verdraaide, ik vind ze allemaal even heerlijk. Ik schreef me dan ook met heel veel liefde en plezier in voor de blogtour.

Deze verhalenbundel is overduidelijk geschreven voor kinderen. Het lettertype is dusdanig dat net iets oudere kinderen de verhalen zelf kunnen lezen. De prachtige prenten waarmee het boek gevuld is, zorgen ervoor dat het ook een prima voorleesboek is. En als je iets ouder bent, maar je innerlijke kind nooit verloren bent, dan is dit boek ook nog leuk voor jou.

Elk verhaal spreekt kinderen direct aan en vertelt ze dat ze uniek zijn, bijzonder zijn en iets hebben wat volwassenen niet hebben. Hierdoor zal elk sprookje het kind al meteen doen glimmen van trots, waardoor het kind waarschijnlijk niet eens doorheeft dat alle sprookjes onderweg ook nog hele belangrijke levenslessen met zich meedragen. Levenslessen die ook voor volwassenen heel relevant zijn.

Maar waar het boek vooral mee gevuld is, zoals het hoort bij kinderboeken en boeken met sprookjes, is liefde. Liefde voor jezelf, liefde voor je medemens en vooral ook liefde voor dieren. Alle dieren. Muizen. Duiven. Meeuwen. Leeuwen. Apen. Ik kan me niet voorstellen dat kinderen niet gaan houden van de dappere hoofdrolspelers in de verhalen en de boodschappen die ze te vertellen hebben.

Een mooi sprookjesboek om in de kast te zetten, te lezen en te herlezen.

Plaats een reactie