boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

Het leven is wat je gebeurt…(48)

Soms heb je van die weken. Van die weken dat het eigenlijk veel te druk is en dat alle goede voornemens, die je gaan helpen om weer wat meer energie te krijgen, de mist in gaan. Vorige week was zo’n week. Met name de maandag was echt zo’n dag dat ik nauwelijks tijd had om een boterham in mijn mond te stoppen. En dat bleef helaas gedurende de week zo lastig.

Op maandag had ik, naast de drukke werkdag dus, ook weer een gesprek met de praktijkondersteuner van de huisarts. Hij was het met me eens dat alleen de ergotherapeut niet genoeg gaat zijn om weer ergens heen te kunnen of leuke dingen te kunnen doen zonder daar weken last van te hebben. Ik sta nu, als het goed is, dus op de wachtlijst om te beginnen met een pijnrevalidatieprogramma. Ik ben benieuwd!

Daarnaast heb ik sinds vorige week een planner in gebruik om mijn bezigheden wat meer te spreiden. Dus niet meer op werkdagen ook nog even om boodschappen en ook nog even sporten. Maar juist die dingen die niet op werkdagen moeten op vrije dagen gaan doen. Echte 100% rustdagen zijn, blijkbaar, niet heel goed voor je als je ze te vaak neemt. Dus die uitbannen is in elk geval een klein begin.

Ook had ik het advies gekregen om een draadloze steelstofzuiger te kopen. Die houden handigers vast, zijn makkelijker te pakken en fysiek wat minder zwaar. Nu zijn die dingen behoorlijk duur, maar ineens liep ik van de week langs de Blokker en zag ik dat ze daar in de stuntaanbieding zaten van deze week. Ik wilde er eigenlijk even over nadenken, maar daar was niet genoeg voorraad voor.

Ook heb ik zowel woensdag als zondag een lange wandeling gemaakt. Woensdag heb ik zeker 5 kilometer gelopen, maar dat was blijkbaar wat veel van het goede, want zondag viel het wandelen niet mee en deed alles zeer. Maar, ik had al met mezelf afgesproken voor ik vertrok dat ik na afloop bij de Dominos binnen mocht springen om een Pizza te halen waar ik volstrekt onverklaarbaar ineens zin in had.

Nou ja, onverklaarbaar? De Giro is begonnen! Iedereen heeft het altijd over de Tour, maar ik heb mijn hart ook echt wel verloren aan deze Italiaanse grote ronde. De belangen zijn net iets minder groot en dus wordt er vaak veel leuker gekoerst. Daarnaast is het Italiaanse landschap prachtig! Ik heb nu al zin in de etappe van morgen als ze de Etna gaan beklimmen!

En, de Giro kon natuurlijk niet beter beginnen! Hoe doet die jongen het toch? Iedereen verwacht maar dat hij die roze trui wel even pakt, alle renners kijken naar hem en toch doet hij het gewoon! Om vervolgens in de tijdrit, op een fiets waar hij nauwelijks op traint, de volgende dag tweede te worden en die trui te behouden. Dat de rit van gisteren slaap verwekkend was, mag de pret absoluut niet drukken.

Aangezien er op de tijdelijke locatie van mijn werk niet echt veel plek is, kan ik de komende weken heerlijk van de rest van de ronde gaan genieten! (Behalve vrijdag dan, dan hebben we een teamuitje)

Gelezen

Ik begon de week met het geweldige Tempest in a Teapot. Dit boek was echt de perfecte mix van een regency romance, een vleugje mystery en een toefje magie. Met name de mannelijke held in dit verhaal was echt geweldig leuk! Als zo iemand eens echt bestond! Op dinsdag las ik De Torenclub en het Geheim van de Maya’s en je hebt HIER al kunnen lezen wat ik van dat boek vond.

Op woensdag had ik een erg goede leesdag. Ik begon met Het levende systeem, het eerste Dizary boek. Er stonden wat foutjes in het boek en de wereld was nog niet helemaal mijn ding, maar ik werd wel heel nieuwsgierig naar de rest van de serie. En dus las ik ook meteen de novella Panda en het zwarte dat. Dit boek was echt precies wat een goede YA moet zijn! De wereld was tof, de karakters waren erg leuk, de strijd tussen de verschillende heksen en tovenaars was leuk en er zat een vleugje humor in. Vervolgens las ik de middle grade De Legende van Musoro. Dit boek had een geweldige sfeer en ik vond de karakters en de wereld ongelooflijk goed uitgewerkt. Daarnaast had het boek een einde dat ik echt niet had zien aankomen, maar wat wel klopte. Ten slotte las ik nog Enchanted Locks, een duistere hervertelling van Rapunzel. Helaas kregen de karakters en hun emoties weinig ruimte en draaide het boek met name om de actie en hoe gruwelijk de wereld van de demonen wel niet was. Jammer.

Op donderdag las ik Voorbij het Wederwoud en ik vond dit eerste deel in een fantasy serie echt heel goed gelukt. Het verhaal kwam wat traag op gang, maar daardoor kon ik wel een goede band opbouwen met de karakters en leefde ik intens met ze mee. Op vrijdag begon ik mijn dag met Levy en het Wonderdoosje en wat was dit een tof jeugdboek! Het was emotioneel, het ging over herkenbare karakters, met hele trieste, maar herkenbare, verhalen en het vleugje sci-fi maakte het verhaal nog bijzonderder. Daarna las ik ook nog Mission One en hoewel ik niet zeker wist of ik dit leuk ging vinden, vond ik het een ongelooflijk tof boek! Wat stiekeme lessen over de gevaren van het internet, heel veel avontuur en ook behoorlijk wat karaktergroei!

Ik begon mijn weekend met Ravenburcht en ik was echt onder de indruk van dit toffe boek! De karakters waren heel herkenbaar, het avontuur kwam wat traag op gang, maar werd steeds spannender en de legende en locatie waren natuurlijk heel erg tof! Vervolgens las ik Hij Die Niet Bestaat en dit moet echt een van de meest trieste verhalen zijn die ik ken. Op basis van vooroordelen had ik een idee waar het verhaal heen moest gaan, en op basis van de novella voelde ik waar het echt heen ging. Auw. Ik eindigde mijn zaterdag met Acmala, ook een Dizary Novella. Ook deze novella was heel geslaagd door de mix van wetenschap, karakters die geconfronteerd worden met zichzelf en een geweldige nieuwe wereld die we langzaamaan ontdekken.

Op zondag las ik allereerst For whom the bell tolls, wat op zich een goed en tof verhaal was over een vrouwelijke versie van Lucifer, de Duivel, maar het feit dat God een vrij een-dimensionale slechterik werd haalde wel wat van het leesplezier weg. Daarna las ik ook de laatste Dizary Novella: Jalvin en het Rijm van de Wold. En dit boek was echt helemaal mijn ding. Het ging over verhalen, over boeken, over de kracht van woorden en van verbeelding. Ik ben benieuwd naar het vervolg op deze novella.

Nieuwe Boeken

Na jarenlang kijken en twijfelen besloot ik gebruik te maken van de aanbieding en de vijf boeken in de wereld van Dizary te kopen: Jalvin, Panda, Acmala, Het Levende Systeem en Demonen van Myradé. Daarnaast kwam ook mijn grote bestelling van de Hamley sale binnen met daarin: Levy, Ravenburcht, Mission One, Voorbij het Wederwoud, Hij Die Niet Bestaat, De Legende van Musoro, Daigho, Lucht, Het Hart van de Adelaar en Als het Duister Roept. Ook werd mijn gesigneerde editie van Elektra van Waterstone bezorgd en de boeken van Illumicrate en Fairyloot, The City of Dusk en Portrait of a Thief kwamen binnen. Ook Amazon bezorgde een pakketje op het afhaalpunt met daarin For Whom the Bell Tolls.

Via BookSprout ontving ik deze week Nymph’s Trust. En via BookSirens downloadde ik Emmie and the Tudor Throne. Ook kwam mijn arc van Righteous Monster binnen. Net als mijn arc van Darkmoor Manor.

Ik kreeg 11 nieuwe boeken binnen die ik gelijk gelezen heb
Ik kreeg 8 nieuwe boeken binnen
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 8 boeken toegenomen
(Ik blame de Hamley Sale!)

Een gedachte over “Het leven is wat je gebeurt…(48)”

  1. Ik overwoog ook een steel stofzuiger, alleen gaat die accu zo snel leeg. Je kunt maar een kwartier zuigen en dan is hij op. Is een robot stofzuiger niks voor jou? Een enorme investering, maar het geeft je misschien wel fysiek meer gemak.

    Like

Plaats een reactie