aanraders, boeken, bookish talk, recensies, ZilverBoekenClub

ZilverBoekenClub: Het Vergeten Koninkrijk (Terra Fabula #1) – Peter DeWillis

Ik wist niet heel goed wat ik van deze boeken moest verwachten. De kaft geeft niet al te veel weg, maar de flaptekst belooft in elk geval een magisch avontuur. Toen ik van de uitgeverij, Zilverbron, de kans kreeg om deze boeken te lezen, twijfelde ik echter geen moment. Ik had immers niks te verliezen. En wat als ik nee zou zeggen en een geweldig boek mis zou lopen? Gisteren was het tijd om te gaan kijken of deze boeken daadwerkelijk in mijn straatje lagen.

Wat een geweldig boek was dit! Ik ben gisterochtend vroeg gaan lezen, met het geluid van de klussende bouwvakkers in het bedrijfspand hieronder op de achtergrond, maar de geluidsoverlast was ik al snel vergeten. Ik werd namelijk opgeslokt door dit verslavende boek dat ook nog eens ontiegelijk lekker geschreven was. Het taalgebruik voelde heel natuurlijk, het waren allemaal woorden en zinnen die je dagelijks om je heen hoort.

Terwijl de wereld in dit boek alles behalve alledaags is! Allereerst speelt het boek zich af in het verleden, maar het duurde wel even voor ik dat daadwerkelijk merkte in het verhaal. Het duurde nog langer voor de magie en fantasie hun intrede deden. Het was het wachten meer dan waard. Daarnaast, dankzij de speelse jonge hoofdrolspelers was de opbouw naar het moment dat de magie en fantasie opdoken geen moment saai.

Daarna volgde echt een knotsgek avontuur en ik heb enorm genoten van alle bijzondere plekken die we bezochten, de bijzondere personages die we ontmoetten en de magie en het onvoorstelbare dat zo overduidelijk het verhaal kleur gaf. Het plot was ook nog eens enorm spannend en eigenlijk is het verhaal nog maar net begonnen. Het boek eindigt met een behoorlijke cliffhanger en volgens mij moet het leukste nog komen. Ik heb er zin in!

Een gedachte over “ZilverBoekenClub: Het Vergeten Koninkrijk (Terra Fabula #1) – Peter DeWillis”

Plaats een reactie