aanraders, boeken, bookish talk, recensies, ZilverBoekenClub

ZilverBoekenClub: Verbroken in Schemer (Lilith #2) – Kim ten Tusscher

Ik moest even geduld hebben, maar dan heb je ook wat. Een paar weken geleden las ik het eerste deel in deze serie en ik was positief verrast. Het boek was heerlijk geschreven, de personages waren geweldig en ik zat er helemaal in. Ik wilde dan ook graag doorlezen, maar ik heb toch gewacht tot ik de volgende twee delen gesigneerd op Fantasy Fest kon kopen. En nu had ik eindelijk de tijd om dit tweede deel op te pakken.

Het eerste deel van de serie draaide vooral om Lilith, maar in dit boek krijgen we ook veel meer te zien van de andere hoofdrolspelers in deze wereld. Dat was even wennen, ik had me enorm aan Lilith gehecht en merkte dat ik met name in het begin echt zat te wachten tot er weer een Lilith hoofdstuk kwam, maar hoe beter ik de andere personages leerde kennen, hoe meer ik me ook aan hen begon te hechten en wilde weten hoe hun verhaal verder ging.

Wat ongelooflijk tof is in deze serie is dat alle personages held en vijand zijn. Afhankelijk van wie een bepaald hoofdstuk vertelt, is iemand het meest gevreesde personage of de held van het verhaal. Dat maakt alle personages niet alleen gelaagd en realistisch, maar het zorgt er ook voor dat het steeds lastiger wordt om voor of tegen bepaalde personages te zijn. Ze hebben allemaal goede en slechte eigenschappen en nemen allemaal betere en slechtere beslissingen.

Hoewel dit boek overduidelijk om de personages en hun ontwikkeling draait, zit er ook een intrigerend plot in. In dit boek maken we echt in detail kennis met religies, goden en gebruiken. We snappen waar mensen voor en tegen vechten en waar de verschillende religies voor staan. Daarnaast laat dit boek ons zien dat vechten niet alleen een kwestie van brute kracht is, maar dat er ook heel veel tactiek, intelligentie en plotten en plannen bij komt kijken.

Ik ben heel benieuwd naar het slotdeel in deze trilogie!

Een gedachte over “ZilverBoekenClub: Verbroken in Schemer (Lilith #2) – Kim ten Tusscher”

Plaats een reactie