aanraders, boeken, bookish talk, recensies, ZilverBoekenClub

ZilverBoekenClub: Geboren in Licht – Kim ten Tusscher

Ik schreef al vaker dat ik slecht ben in afscheid nemen en dat het daarom vaak gebeurt dat laatste boeken eindeloos lang in de nog te lezen kast blijven staan. Nu heb ik in dit geval recensie exemplaren gekregen van de vervolgserie en ik weet al dat we de karakters uit deze serie terug gaan zien in die vervolgserie, dus ik weet dat dit laatste boek in de trilogie niet zozeer een afscheid gaat worden, maar meer een nieuw begin.

Dat is ook daadwerkelijk wat dit boek doet. Op een hele geloofwaardige en natuurlijke manier wordt de verhaallijn van deze trilogie afgerond. Lilith is gegroeid en komt uiteindelijk uit op een positie waar ze zichzelf nooit had kunnen voorstellen. De directe strijd en het conflict dat in het eerste boek begonnen is, wordt in dit boek uitgevochten. De “vijand” van dit verhaal wordt in dit boek verslagen op een manier die niemand zag aankomen.

Maar het is wel duidelijk dat het grote verhaal van dit koninkrijk nog lang niet verteld is. Het is ook duidelijk dat nog lang niet alle strijd gestreden is, dat nog lang niet alle conflicten zijn opgelost en het is vooral duidelijk dat het einde van de wereld nog altijd niet voorkomen is. Het boek eindigt eigenlijk met een overduidelijke punt komma. Het boek eindigt op een perfect punt om een nieuw verhaal en een nieuwe serie te beginnen.

Dat wil niet zeggen dat het boek niet bevredigend genoeg is als je de vervolgserie niet zou oppakken. Hoewel aan alles voelbaar is dat er meer komt, zijn er ook genoeg dingen wel afgerond om het verhaal weg te kunnen leggen zonder te lezen hoe het verder gaat. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dat als lezer zou willen of kunnen, maar dat terzijde. Ik ben wel enorm blij dat ik met deze trilogie begonnen ben. Ik kan nu helemaal niet wachten om Bloed op te pakken!

Een gedachte over “ZilverBoekenClub: Geboren in Licht – Kim ten Tusscher”

Plaats een reactie