aanraders, boeken, bookish talk, recensies, ZilverBoekenClub

ZilverBoekenClub: De Vervloekte Orakelsteen (Terra Fabula #3) – Peter DeWillis

Aan dit boek beginnen was ongelooflijk spannend. Het eerste deel in deze serie vond ik ongelooflijk leuk en kon ik bijna niet wegleggen, maar het tweede deel in de serie paste iets minder bij mij en gevoelsmatig deed ik daar dan ook veel langer over. Maar, ik had wel de hoop dat dit derde boek weer wat beter bij me zou passen en wilde het daarom toch heel graag een kans geven en heb dus toch een recensie exemplaar aangevraagd. Want wat als ik juist de echt toffe delen zou mislopen?

Gelukkig ontdekte ik al snel dat dit boek wel weer in de smaak viel! Dat komt volgens mij omdat het avontuur in dit boek, ondanks de bezoekjes aan afgelegen landhuizen en de terugkeer naar Terra Fabula, weer wat rechtlijniger aanvoelt. Een schim heeft heel wat schade berokkend in het Londens Museum en heeft onderweg ook nog wat zielen gestolen, het is aan onze erfgenamen om te achterhalen wie en waarom.

Daarnaast had ik het gevoel dat het tempo in dit boek weer wat lager lag. Het voelde alsof de auteur ons weer iets meer de tijd gaf om echt te genieten van de nieuwe locaties die we bezoeken. In het tweede deel renden de personages van hot naar her en tegen dat ik doorhad waar ze precies waren, waren ze er alweer weg, maar hier voelde het echt alsof ik weer overal sfeer kon proeven en ook even kon voelen alsof ik er echt zelf was.

Ik vond het ook heel tof dat we het verhaal wederom in Londen begonnen en te zien kregen hoe het ontdekken van hun afkomst en hun gaven het dagelijks leven van de familie DeWillis veranderd had. Ik heb enorm genoten van alle opmerkingen over mislukte vloeken, spreuken en experimenten en ik had meteen een beeld van de hoeveelheid schade en overlast die al dat ge-oefen moet hebben veroorzaakt. Het herinnerde me weer even aan de verbinding tussen onze wereld en Terra Fabula.

Ik ben nu ook weer benieuwd hoe het verhaal verder gaat! Ik ga deel 4 dus snel oppakken!

Een gedachte over “ZilverBoekenClub: De Vervloekte Orakelsteen (Terra Fabula #3) – Peter DeWillis”

Plaats een reactie