aanraders, boeken, bookish talk, Indie Auteur in de Spotlight, recensies

Blogtour: In het bos daar woont de jager – Marijke F. Jansen

Sprookjes zijn mijn ding. Hertellingen van sprookjes zijn misschien nog wel veel meer mijn ding. Toen ik het eerste boek in deze serie ontdekte, was ik dan ook meteen verkocht. Toen ik het boek gelezen had, werd ik alleen maar nog enthousiaster. Toen de vraag kwam of ik mee wilde doen aan de blogtour voor dit derde deel zei ik dan ook heel enthousiast ja.

Hoewel dit het derde deel in een serie is, zijn alle delen heel goed los te lezen. Hier en daar wordt er heel kort even verwezen naar de voorgaande twee verhalen, maar je hebt de voorkennis niet nodig om van dit verhaal te genieten. Uiteraard wordt het boek wel leuker als je de voorkennis wel hebt. Of misschien is leuker niet het juiste woord. Misschien is het eerder bevredigend.

Want hoewel we allebei de personages in dit boek pas echt leren kennen, hebben we de Jager uiteraard wel al gezien in de eerdere twee boeken. In dit boek krijgt hij echter de ruimte om te groeien, te ontwikkelen en te leren. In plaats van alleen maar de slechterik in het verhaal, krijgt de jager in dit boek de kans om ook steeds meer een held te worden.

Billie, het andere hoofdpersonage, steelt echter wel een beetje de show. Haar personage is zo goed uitgewerkt, alles aan haar klopt. Ook haar doofheid, toch niet het makkelijkste om te schrijven als je er zelf geen ervaring mee hebt, is heel goed uitgewerkt en voelt heel realistisch. Het is duidelijk dat de auteur heel veel onderzoek gedaan heeft en met de juiste mensen heeft gesproken.

Als je de eerdere twee boeken tof vond, ga je met zekerheid ook van dit boek genieten. Als je de eerdere twee boeken nog niet gelezen hebt, kan je ook bij dit boek beginnen zonder dat het tegen gaat vallen (maar het is NOG leuker als je eerst ook even de andere twee leest).

Een gedachte over “Blogtour: In het bos daar woont de jager – Marijke F. Jansen”

Plaats een reactie