boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

Neem toch de tijd…(9)

Vandaag is het precies drie jaar geleden dat oma (Hulst) gestorven is. Een rare dag. Maar ook wel fijn om juist vandaag in Hulst te zijn. We hebben het sowieso vaak over oma. Aan tafel. Tijdens het tv kijken. En ik groet oma ook altijd even als er een mooie witte vlinder langs komt vliegen. Net als ik opa (van Nikkie) altijd even groet als er ergens in huis een lamp flikkert.

Vandaag zit ook de eerste week van de vakantie er op. Een rustige week. Het was ook niet echt weer om veel buitenhuis te gaan doen. Regen, regen, regen en nog meer regen. Maar zo langzaamaan zien de weerapps er wat veelbelovender uit. Dus hopelijk kunnen we de komende twee weken nog een paar uitstapjes maken. Naar Antwerpen. Naar de stoffenwinkel in Sint Niklaas. We zien wel.

Afgelopen week heb ik dus vooral lekker veel gelezen, met mama boodschappen gedaan in Hulst en ik heb gewerkt aan een naaiproject. Het naaiproject is momenteel nog lang niet af, maar zodra het project af is krijgen jullie het uiteindelijk te zien! Daarnaast is op donderdag het super WK in Glasgow begonnen en donderdagavond hebben papa en ik tussen de buien door ook nog een rondje kunnen fietsen.

Daarnaast had oma (van Nikkie) me uitgenodigd om gezellig samen te gaan eten bij Mulan hier in Hulst. Wij maken daar altijd een leuke en lekkere avond van. Eerst even gezellig samen wat drinken en dan een uitgebreid vier gangen menu vol met verrassingen. Net als de voorgaande keren was het eten weer ongelooflijk lekker en hebben we heerlijk zitten praten.

Zondagochtend zaten we met de hele familie om 11 uur in de kerk. Ik heb ooit met oma (Hulst) ruzie gemaakt, omdat God wat mij betreft niet per definitie in de kerk te vinden is, maar juist daarom is er geen betere plek te bedenken om extra aan haar te denken. Daarna was er koffie met vlaai (heel veel vlaai) en waren er broodjes en konden we met de familie herinneringen ophalen en bijkletsen.

De middag hebben we natuurlijk voor de televisie doorgebracht. Tijdens de wedstrijden op zaterdag hadden we al gezien dat het parcours echt gemaakt was om een spannende wielerwedstrijd af te leveren. Dit WK was dan ook het interessantste en spannendste in jaren! En uiteraard waren we ongelooflijk blij met de meer dan verdiende winnaar! We een prestatie, wat een race, wat een wereldkampioen!

Op naar de volgende vakantieweek en op naar hopelijk nog meer spannende wielerwedstrijden!

Gelezen

Ik begon de week met In Het Bos Daar Woont de Jager en je leest HIER waarom dit een perfecte afsluiting van de serie was! Op dinsdag las ik Sandman Book Three uit. Ik ben geen fan van graphic novels, maar Sandman vind ik geweldig! Alles klopt. Het verhaal, de sfeer, de tekenstijl en de karakters. Ook las ik op dinsdag The Soul Reaver uit en je leest HIER waarom dit boek echt geweldig was! Op woensdag las ik Oktober Koning. Ik was vooraf niet goed wat ik van dit boek moest verwachten, maar ik vloog er doorheen. Verslavend geschreven, heel veel geheimen en onthullingen en spanning tot na de laatste bladzijde. Op donderdag las ik Demon Reborn, ook een slotdeel in de serie. Deze serie was voor mij wat te overvol met karakters en plotlijnen, maar het las wel heerlijk weg en ik kreeg de kans niet om me te gaan vervelen.

Op vrijdag las ik Macht en je leest HIER waarom deze serie me maar positief blijft verrassen! Op zaterdag las ik Sandman Book Four uit en ik had meteen spijt dat ik boek vijf in Venray had laten liggen. Ik had echt dolgraag verder gelezen. Ik zag ook dat er een boek zes was, dus dat heb ik ook maar besteld! Ook las ik Blue Bloods: Masquerade en hoewel er eigenlijk weinig gebeurde in dit boek, heb ik enorm genoten van alle drama, intrige, onthullingen en politiek. Op naar het volgende deel! Op zondag las ik allereerst The Queen’s Resistance uit en ik had niet verwacht zo van dit boek te gaan genieten! Relatief weinig actie, maar zoveel spanning, een vleugje romantiek en echt geweldige personages om over te lezen. Ten slotte las ik Secrets of Hermes, een novella die zich afspeelt in een wereld waar de Griekse Goden functies geworden zijn. Elk boek weer weet de auteur een nieuwe invalshoek te vinden en dat vind ik enorm knap!

Nieuwe Boeken

Ik ben de komende weken nog in Hulst, maar ik heb besloten om op een aangepast manier deze categorie toch in leven te houden! (Zo lijkt de stapel over een paar weken ook minder indrukwekkend ;-))

Deze week kreeg ik van uitgeverij Hamley Heen en Oktoberkoning binnen. Daarnaast kreeg ik van Victoria Larque The Soul Reaper. Ook kreeg ik mijn fysieke exemplaren van een aantal recensieboeken binnen: Kingdom of Blood and Salt, If You’ve Got it Haunt it, Crime and Publishing en Darkest Mate. Van mijn moeder kreeg ik de Nederlandse versie van Hotel Magnifique nadat zij deze had uitgelezen. Via Bol kwam The Queen’s Resistance binnen en uiteraard kwam ook Amazon langs met Blue Bloods en Masquerade.

Ook digitaal kreeg ik weer een aantal boeken. Via Netgalley kreeg ik Of Dreams and Destiny en A Curse of Blood and Wolves binnen. Via BookSprout downloadde ik Dryad’s Blossom en Trials and Vials. Ook ontving ik mijn arcs van Pretty When You Lie en Charlotte and the Cozy Cottage. Via ZilverSpoor ontving ik deze week Het Voeden van het Vuur.

Ik kreeg 6 nieuwe boeken binnen die ik ook meteen las
Ik kreeg 5 nieuwe boeken die ik al (digitaal) gelezen had
Ik las 2 boeken die al in de kast stonden
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is met 2 boeken afgenomen

Plaats een reactie