boeken, bookish talk, dagboek, persoonlijk

Neem toch de tijd…(14)

Ik ben er klaar mee. Ondertussen is mijn huis opgewarmd tot 25,5 graad (ja, ik weet dat het bij andere mensen nog erger kan zijn, maar mijn verwarming staat niet voor niks op 18 graden!), mijn maag begint te protesteren tegen alles wat ik erin stop, als ik slaap krijg ik hele rare dromen en mijn concentratie is ver ver te zoeken. Ik tel dus af naar vanavond!

Mede door het weer was mijn afgelopen week een beetje wisselvallig. Na het werk op maandag, tijdens het lezen, begon mijn hooikoorts ineens de kop op te steken en dus werd ik dinsdagochtend wakker met een loopneus, traanogen en heel veel niezen. Ik vond het niet erg sociaal daarmee in een zaal te gaan sporten met andere mensen, dus ik ben maar 10 kilometer (ongeveer) op de gewone fiets gaan fietsen.

Gelukkig werkte ik dinsdag thuis en hoefde ik verder nergens meer heen, behalve digitaal naar de schrijfavond die nog verrassend productief was. Nog gelukkiger was ik toen bleek dat woensdagochtend mijn klachten als sneeuw voor de zon weer verdwenen waren. Daardoor hoefde ik mijn afspraak met de psychosomatische fysiotherapeut dus gelukkig niet af te zeggen. We zijn momenteel bezig met leren loslaten, ontspannen en observeren zonder oordeel. Pittige kost, maar wel belangrijk. Want juist aan frustratie, woede en druk maken gaat zoveel energie verloren. Die kan ik een stuk beter gebruiken voor andere dingen!

Zoals voor werken, naar kantoor gaan en daarna niet volledig afgepeigerd thuis komen. Op kantoor hebben we gelukkig een goed klimaatbeheersingssysteem, dus daar was het prima vertoeven. En ik merk dat het steeds beter gaat als ik na een kantoordag weer thuiskom. Niet dat ik deze weken veel doe. De Vuelta is nog druk bezig en welke ploeg deze ronde gaat winnen is misschien niet meer zo spannend, maar welke renner van de ploeg wel!

Wat een rit was dat vrijdag zeg! Ik was ’s ochtends weer zelf wezen sporten en dus zette ik ’s middags om 3 uur de computer uit en ineens hoor ik “Is dat Evenepoel die bij deze groep gelosten zit?” en toen stond heel de wedstrijd op zijn kop. Misschien als neutrale kijker niet per definitie de leukste wielerdag van het jaar. Als Jumbo-Visma fan was het wel een heerlijke dag!

Net als de ritten van zaterdag en zondag! Uiteraard heb ik met dit weer gedurende het weekend mijn gemak gehouden. In huis liepen de temperaturen steeds verder op en ik had dus nergens meer zin in. Maar een stapel goede boeken (je moet vroeg opstaan om een beetje te kunnen koelen en dan moet je iets) en een leuke wielerronde doen natuurlijk wonderen.

Komende week wordt gelukkig wel weer een stuk minder warm. Kan de temperatuur in mijn huis weer wat normaliseren en voel ik me hopelijk ook snel weer wat minder loom. Jullie horen het volgende week.

Gelezen

Ik begon de week met Destiny of Ashes en je leest HIER waarom het een hele toffe afsluiter van de serie was. Op dinsdag las ik het lieve Frey and the Icy Orchard en je leest HIER wat dit verhaal zo schattige maakte. Op woensdag las ik allereerst Of Princes and Promises uit en wat was dit een toffe hertelling van de Kikkerkoning! En wat een toffe boodschap! Eindelijk eens een boek waar de zogenaamde transformatie als “nadelig’ wordt neergezet en niet als glow-up! Ook las ik Free Me, het laatste deel in een vierluik. De eerste drie delen waren enorm spannend en soms heel naar, maar in dit deel groeide de hoofdpersoon en ging een keer niet alles wat mis kon gaan mis. Lang leve happily ever afters! Ten slotte las ik op woensdag Dryad’s Blossom een heel schattige novella in een dystopia waar hoop er gelukkig WEL mag zijn.

Op donderdag las ik onderweg Monsters Above en hoewel het begin wat langdradig was, vond ik de finale van het boek en de serie wel heel tof. Elk boek waarin Zeus zijn verdiende loon krijgt is tof. ’s Avonds las ik ook nog Vuur: De Poort naar het lot uit en je leest HIER waarom deze serie nooit gaat vervelen en me positief blijft verbazen! Op zaterdag las ik allereerst het nieuwste deel in de Enola Holmes serie The Mark of the Mongoose en deze boek geven het tijdsbeeld zo ongelooflijk goed weer! Het is niet altijd leuk en mooi en zeer zeker niet geromantiseerd, maar wel heel tof om te lezen. Ook las ik My Roommate is a Vampire en dat boek was alles wat ik had gehoopt dat het was. Grappig, schattig, romantische en het had nog een verrassend spannend finale ook! Ik sloot mijn dag af met Vluchteling en komende woensdag lees je waarom dit een echte must read is wat mij betreft.

Ik sloot de week af met vooral heel veel boeken uitlezen. Allereerst las ik Amari en het Spel der Magiers uit en jullie lezen binnenkort waarom ik deze boeken enorm tof vind met hele belangrijke thema’s! Daarna las ik The Soul in the Sword uit en je leest HIER waarom dit boek ondanks het ingewikkelde begin zeker het lezen waard is! Vervolgens las ik ook nog Hybrid Forgotten uit. Ik was even bang dat het gewoon een lange epiloog was, maar gelukkig werd het boek toch nog echt spannend en moesten de personages opnieuw vechten voor hun lang en gelukkig. Ook las ik Waar de wind ons brengt en tijdens de blogtour ga ik je vertellen waarom dit boek sprookjesachtig mooi en goed was. Ten slotte las ik ook nog de korte novella Goddess Unmasked en ik zat er zo ongelooflijk in! Ik wilde gewoon niet dat het voorbij was. Tien hoofdstukken van een verhaal per keer krijgen is echt veel te weinig!

Nieuwe Boeken

Er kwamen deze week behoorlijk wat nieuwe boeken binnen! En allemaal van Amazon. Allereerst mijn fysieke exemplaar van Never a Hero, daarnaast ook Free Me, My Roommate is a Vampire en Enola Holmes and the Mark of the Mongoose. Daarnaast kon ik ook Suddenly Super, House of Marionne en The Brothers Hawthorne ophalen.

Uiteraard kwamen er ook weer digitale boeken binnen. Via BookSprout downloadde ik Matching a Dawn God en Cooking Classes for Vegetarian Ghouls. Via Netgalley kreeg ik een arc van The Book of Doors. Daarnaast kreeg ik mijn arcs binnen van To Shatter a Slipper en Dark Knight. Ook kreeg ik digitale recensie-exemplaren van Bloed, Storm 1 en Storm 2 binnen.

Ik kreeg 3 nieuwe boeken binnen
Ik kreeg 3 nieuwe boeken binnen die ik ook meteen las
Ik kreeg 1 nieuw boek binnen dat ik al digitaal gelezen had
Ik las 3 boeken die al in de kast stonden
Mijn aantal ongelezen fysieke boeken is gelijk gebleven

Een gedachte over “Neem toch de tijd…(14)”

  1. Ik had het gister binnen 29.5 graad en heb het nu naar 27 gekregen. Niet te harden, zeker ook ’s nachts niet. Ik had nog een week verlof, maar met die hitte was dat niet leuk. Ik vond het dan ook een verademing om vandaag weer naar kantoor te kunnen, vooral vanwege de airco daar.

    Like

Plaats een reactie